pátek 20. listopadu 2009

Zumo 660 - novinky ve vývoji

Právě jsme úspěšně otestovali a opřipomínkovali dvě zajímavé funkce, které Garmin brzo nabídne uživatelům Zumo 660 v některé aktualizaci. První je funkce pro spedování vlastní prošlé stopy pozpátku (návrat po stopě). Zatím pracuje jen s vlastní prošlou stopou, podpora dohraných stop (s různou barevností) přijde během jara 2010. Ale i tak je to velice užitečná funkce, kterou jsme postrádali. Druhá funkce je pro nás naprosto zásadní - možnost vypnutí automatické změny měřítka pohledu na mapu během jízdy. Zumo 660 si totiž během navigace mění měřítko podle toho, jak samo uznalo za vhodné. Při nějaké navigační situaci zoom zvětší (přiblíží pohled) a po projetí toho místa oddálí. Prakticky to ale přináší problémy, protože často zoom odjede moc daleko a na mapě není pak nic vidět nebo je toho vidět naopak málo. Vypnutím se zoom mění jen podle přání uživatele (tlačítky +/-) a automaticky se nemění nikdy. Nové snímky obrazovek najdete na této stránce dole:
http://www.touratech.cz/html/zumo_660.html
Doplnění 18. 12. 2009: Verze 3.5 je již oficiálně dostupná i s výše uvedenými funkcemi a získáte jí nejlépe aktualizací pomocí webupdateru. Zapomněl jsem to napsat, maličko předvánoční stres.

čtvrtek 19. listopadu 2009

Nové výrobky Touratech Streetline pro 2010

Jestli vás zajímá, co připravujeme nového na rok 2010, tak vás možná zaujmou příklady několika nových výrobků, které již najdete v dostupném katalogu Touratech Streetline 2010, který můžete okamžitě objednat nebo si ho vyzvednout u nás (vzhledem k šíleným cenám poštovného to uvítáme).

Mezi zajímavými novinkami najdete řadu doplňků pro BMW R1200RT model 2010, o kterých jsme informovali v souvislosti s výstavou EICMA v Miláně. Nás zaujaly nové kryty hlav, které jsou více designově sladěné s cestovními stroji. Obdobně jsou řešené i nové kryty chladičů - například nádherný kryt pro F800R, kde se využívá kombinace duralu a karbonu. Tyto výrobky jsou výsledkem nově ohlášené spolupráce s designovým centrem, které se podílí na návrhu streetline výrobků Touratech a také díky koordinaci při vývoji přímo s továrnou BMW, která od roku 2010 navazuje s Touratechem mnohem užší spolupráci nejen při testování prototypů ale také při vývoji. Touratech jen dokazuje, že dokáže vyrábět nejen funkční věci ale také designově sladěné výrobky pro ty, kteří žádají funkční a současně hezkou věc. Pochopitelně jde o individuální záležitosti a každý má možnost volby ale podle nás je to správná cesta a zejména majitelé touringových strojů, kteří tak často nepadají, tento trend ocení. Protože se blíží Vánoce, možná někteří uvažujete o nějakém praktickém dárku a téměř každého majitele BMW by mohla potěšit nádherná sada kvalitního nářadí (výrobce CruzTools), která byla do nabídky Touratech zařazena na přání majitelů BMW a obsahuje ty nejpotřebnější nástroje v nekompromisní kvalitě. A pokud opravdu máte všechno a jste fanoušek Touratechu, nesmí vám v garáži (nebo třeba i v kanceláři) chybět hliníkový odkladač na helmu a oblečení v Touratech stylu.
Tyto (a řadu dalších) novinky si můžete prohlédnout v online katalogu na tomto odkazu: http://www.touratech.com/shops/015/products_new.php?page=1 a pochopitelně již okamžitě objednávat zde: http://www.touratech.cz/html/objednavkovy_formulao.html
Výrobky označené logem novinka pro 2010 budeme dodávat od příštího roku, sady nářadí jsou např. k dispozici okamžitě.

Aktualizace mapy Atlas ČR 8.1

Pro uživatele map Atlas ČR na GPS Garmin je k dispozici bezplatná aktualizace na verzi 8.1, která nabízí především podporu RDS-TMC pro celou ČR (dálnice, obchvaty měst, hlavní tahy a silnice první třídy). Data obsahují vylepšení routingu, při výpočtu trasy pomocí volby "nejrychlejší" se nyní využívají především hlavní silnice.
Drobnější změny - opět jsou zakreslené lesy (byly ve starých verzích a v předchozí byly odstraněny, nyní jsou zpět), v tunelech je opravena absence GPS signálu, která se nebude zobrazovat jako výpadek, aktualizace POI (bohužel s řadou nových chyb v češtině v názvech bodů). Další verze mapy Atlas se očekává v roce 2010, kdy by měla být vydaná mapa s novými daty pro silniční navigaci. Verze 8.1 používá stávající databázi (tedy data totožná s verzí 8.0) - tedy s daty z roku 2008.
Aktualizaci si snadno stáhnete novým odkazem v detailech mapy Atlas po nalogování s vaším stávajícím registračním číslem mapy (nebo číslem již zaregistrované GPS) na tomto odkazu:

pátek 13. listopadu 2009

Touratech na veletrhu EICMA 2009

Touratech na veletrhu EICMA v Miláně představil nový katalog Touratech Streetline 2010 - tedy zejména novinky v produktové řadě pro silniční (touringové) motocykly. Více než 300 stránkový katalog stejného formátu jako "letošní" obsahuje specializované doplňky na BMW R1200RT, K1200/1300GT, R1200R, F800ST, F800R, konverzi F800 scramblerR, Triumph Street/Speed Triple, Tiger 1050i, Yamaha FJR 1300, Buell XB12X a mix doplňků například na motocykly Honda (CB 1000, 1300, CBF600, Hornet, Ymaha XJ6, Fazer, FZ1, Diversion, Suzuki Bandit 1250S, GSR 600, Kawasaki 1400GTR, Z750m ER6N/ER 6F a univerzální výrobky. Mezi hlavní novinky patří představení hliníkových kufrů řady ZegaPro v černém anodizovaném provedení. Anodizace (elektrochemická úprava povrchu, která vytvoří tenkou ale velice tvrdou vrstvu odolnou otěru) je na hliníkové kufry ZegaPro nabízená ve stříbrném provedení již od léta 2009 ale zejména pro touringové stroje se nyní bude nabízet i černá verze. Kufry ZegaPro s černou anodizací budou dodávané dále ve dvou provedeních - jedna verze bude obsahovat funkční prvky (například dělicí profily mezi tělem kufru a víkem) v barvě hliníku, druhá verze bude celočerněná (opět vše anodizací - nikoliv lakováním), podle výběru majitele. Ve stejných verzích se budou nabízet i nové topcase (ve dvou velikostech s novým systémem upevnění), které se pochopitelně budou dodávat i ve stávající stříbrné anodizaci nebo bez úpravy povrchu. Zajímavostí je i fakt, že BMW poskytlo Touratechu funkční prototypy nového modelu řady RT, které Touratech vybavil novými doplňky v předstihu a v utajení tyto stroje vyzkoušeli na cestě do Skotska letos v létě. Fotografie z této cesty jsou již publikované v novém katalogu a Touratech tím demonstruje úzkou spolupráci s BMW, protože podle našich informací žádný jiný výrobce na světě neměl takovou důvěru továrny a předprodukční motocykly vůbec neměli pro vývoj k dispozici. Není bez zajímavosti, že na příští výstěvě bude stánek Touratech přímo sousedit s BMW a bude ve zcela novém stylu. Pokud vás zaráží existence Triumphu Speed Triple mezi showbiky Touratechu, tak je potřeba vědět, že nový obchodní ředitel Touratech AG, pan Martin Wickert je fanda Triumphu a jezdí právě na Speed Triple :) Mimochodem - na stánku byl velice obdivovaný i konverzní kit F800scramblerR, který jsme představili v obrazové reportáži z BMW Biker Meetingu v GaPa letos v létě a který je již zařazený do produkčního katalogu.
Fotogalerie z EICMA 2009 najdete zde: http://www.touratech.cz/html/galerie.html

Interphone TRIBE

Cellular Line (výrobce komunikačních zařízení Interphone) představil na veletrhu EICMA v Miláně prototyp bezdrátového komunikátoru Interphone TRIBE. Jde o doplněk jakéhokoliv BT headsetu (tedy například stávajících Interphone včetně F3 a F4) ale i jiných značek. Zařízení funguje jako specializovaná vysílačka PMR, která má plně integrovanou podporu BT, takže odpadá tlačítko PTT. V principu se TRIBE spáruje se sadou do helmy (využívá se full duplex režim interkom) a díky chytře vyřešenému ovládání stačí mluvit a vysílačka přepíná TX a RX režimy automaticky včetně odeslání roger beepu pro signalizaci ukončení zprávy, takže ostatní uživatelé vědí kdy mohou mluvit. Z principu PRM je jasné, že není možné používat full duplex (tedy současné vysílání a příjem) jako je to při spojení režimem interkom. Takže vždy všichni ve skupině poslouchají a jeden mluví. Ale naprosto spolehlivě fungující přepínání a ovládní přes BT, bylo prozatím utopie a v kombinaci s nezkreslenou funkčností vysílačky i při rychlostech nad 150km/h to znamenalo docela značné investice a znalosti. Tribe je plug-and-play řešení - prostě se sada do helmy spáruje, uživatel si zvolí hlavní kanál a číslo subkanálu s ostatními ve skupině a to je vše. Finální verze software TRIBE bude umožňovat využívat i přepínání favoritních kanálů (pro oddělení komunikace se skupinou a např. se spolujezdcem) a bude nabízet určité výhody při využití firemních sad do helmy Interphone F3 a F4 oproti sadám jiných výrobců. V principu je ale možné spárovat a využívat jakékoliv BT sluchátkové sady. V případě využití TRIBE není možné současně využívat režim Interphone interkomu ale je možné současně poslouchat spárovanou GPS navigaci (a potažmo mobilní telefon), protože TRIBE bude rozlišovat priority jednotlivých zařízení a umí mixovat audio z GPS (krátké audio hlášky typu "za 500m odbočte vpravo") bez nutnosti cokoliv přepínat. Obrovskou výhodou je geinální jednoduchost integrace, kde odpadají kablíky na ruční vysílání (PTT) i problémy s deformací signálu vlivem dopplerova efektu jako u mnoha levných PMR vysílaček, které přestávají být srozumitelné při jízdě vyšší rychlostí. Navíc předpokládaná cena TRIBE nepřesáhne cenu Interphone F4, takže půjde o cenově dostupné řešení. Vysílačka sama o sobě bude vyráběná jako vodotěsná (Cellular Line na veletrhu zveřejnil úspěšnou certifikaci zařízení Interphone podle standardu IP67, kterou konkurenční výrobci zatím nesplnili a která byla např. podmínkou pro získání veřejné zakázky dodávek komunikačních zařízení pro motocykly policejního sboru San Marino) a bude se nabíjet stejným konektorem jako stávající Interphone F3 a F4. Levnější model Interphone F3 se zatím příliš neprodává - jde o sadu do helmy bez funkce interkomu na velkou vzdálenost (funguje jen pro jezdec-spolujezdec) ale pro uživatele Tribe bude tato sada zajímavá - pokud nebudou chtít nikdy využívat komunikaci se spolujezdcem nebo druhým motocyklem v režimu interkom a budou chtít pouze PMR spojení se skupinou a občas jen jezdec-spolujezdec bez PMR. S příchodem Tribe tedy tato sada bude asi populárnější. A pokud někdo nebude potřebovat vůbec integrovanou komunikaci se spolujezdcem, tak může použít ještě levnější HF sadu Interphone Cityphone F2. Ta bude pro solo jezdce s Tribe naprosto ideální (pokud nebudou potřebovat A2DP hudbu, kterou tento model nemá ale nabízí kabelový vstup 3.5mm). F4 tak zůstane jako nejlepší model s možností komunikace dvou lidí i na dálku. F3 je pro páry na jedné motorce a F2 pro solo jezdce bez nároku na poslech hudby. Každý může mít také Tribe, pokud budou chtít komunikovat ve skupině. Předpokládané zahájení ostrých dodávek je březen 2010, byli bychom rádi, kdyby bylo možné produkční verzi představit na jarním veletrhu v Brně. Fotografii Tribe zveřejníme po autorizaci výrobcem...

pátek 6. listopadu 2009

Novinky z EICMA 2009

Příští týden jsme na veletrhu EICMA 2009 v Miláně. Pokusíme se přinést co nejdříve informace o novinkách - nejen Touratech (ty ostatně již známe předem z distributorského sales meetinku, který proběhl v předstihu) ale i od dalších výrobců - například CellularLine, který představí opravdovou pecku, o které jsme již před časem informovali v diskusi na motorkari.cz
Máte se na co těšit... :)

čtvrtek 22. října 2009

City Navigator Europe 2010.20

Jak asi zaregistrovali majitelé GPS s garancí nuMaps Lifetime, k dispozici je nová aktualizace map City Navigator 2010.20, která podle našeho krátkého zkoušení především opravuje chyby v podpoře JCV. To je speciální soubor "reality view" - tedy reálné zobrazení situací na odbočkách a křižovatkách. Verze 2010.10 prakticky v Evropě ty pohledy nezvládala, nová verze to umět má. Zkoušeli jsme 2010.20 USA a tam podpora fungovala výborně. Upřímně řečeno - bohatě obvykle stačí zobrazení řazení do pruhů (u Zuma 660 například ikonou vlevo nahoře) ale trh si žádá fotorealistický pohled :) Jinak instalační soubor z image se dá udělat manuálně nebo pomocí konvertoru, samostná instalace do MapSource oficiálně neexistuje (koneckonců to je i logika online distribuce pomocí web pluginu na stránkách Garmin pro uživatele Lifetime).
Mapa má po instalaci do MS celkem 283 segmentů s celkovou velikostí 1768.2MB v MS (.img má velikost 1.811.840kB). Podle našich informací z letošního léta byla skutečně přidána oblast Turecka (celkem 4 segmenty s velmi dobrou úrovní podrobností), což ocení řada cestovatelů Mapu budeme pochopitelně testovat a podělíme se o informace ...
P.S. Zvětšená oblast pokrytí Řecka je rozhodně přínos pro ty motorkáře, kteří se do Řecka chystají. A na mapce pokrytí území už CZ, SK a PL nejsou označené jako "částečně" pokrytá území ale 100% pokrytá.

Testujeme nové verze Zumo 660 firmware

Právě testujeme vývojářskou verzi firmware, které se objeví na trhu během následujících týdnů. Nové verze mají radikální zlepšení výpočtu trasy v obráceném pořadí (trackback), opravené připojování BT sluchátek dříve než se aktivuje připojení BT telefonu (!), opravené chyby automatického importování trasy a opravy chyb v editaci aktuální trasy s využitím custom routes a prodloužení intervalu odpojení sluchátkové sady. Konečně je také opravený nepříjemně chybějící restart A2DP hudby po ukončení příchozího hovoru.
Dostali jsme také zprávu, že z našeho seznamu žádností o vylepšení byla akceptována další připomínka a v nejbližší době bude v software implementován vypínač automatické změny měřítka (autozoom) a tento týden budou vývojáři posuzovat naší připomínku na zobrazení mapy během posunu, kde se nerespektuje nastavení pohledu navigace a vždy je zobrazena mapa se severem nahoře.

čtvrtek 17. září 2009

Vývoj navigace Zumo 660

Řada lidí se nás ptá, jestli má smysl kupovat 550, nebo raději GPSMAP 620 (jako náhradu 278C) a nebo 660. Je to vždy individuální záležitost, je těžké poradit obecně, když nevíme, jak konkrétní člověk jezdí, kam jezdí a v jakém poměru silnice/offroad apod. Obecné informace se snažíme udržovat aktuální na stránkách jednotlivých navigací na našem webu a kdykoliv se něco "šustne", tak na stránkách doplňujeme detaily. Každopádně ale máme informace o plánech vývoje s výhledem na nejméně 6 měsíců a podle těchto informací je evidentní, že funkce 660 evidentně směřují k tomu, aby byla tato navigace alespoň trošku důstojnou náhradou starých řad GPSMAP pro naše účely. Dnes již 660 zobrazuje názvy mapových prvků (měst) po celé ploše, umí otočit naplánovanou navigační trasu a zvládá import prošlých stop lépe než Zumo 550. Námi neoblíbené stínování ve 2D režimu (podle elevačních dat) se odstranit nedá ale v brzké době by měly přijít námi žádané funkce sledování tracku (jízda po uložené stopě) v obou směrech, měly by se objevit dva další informační boxy s volitelnými údaji (bohužel údajně není možné zobrazit v těchto boxech napájecí napětí) a pracuje se na podpoře zobrazení více než jedné stopy (barevně) na mapě, přímém importu více stop z MapSource a několika dalších čistě offroadových funkcích. Náš odhad je začátek příštího roku nejpozději. Každopádně - GPSMAP 620 je vynikající přístroj ale nemůžeme očekávat, že by se funkčně v režimu auto/moto přiblížil těmto možnostem 660. Situaci průběžně sledujeme ale veškeré úsilí vývojářů se soustředilo na 660 (v tomto ohledu). 620 sice tyto funkce již má ale jen v námořním režimu a dokud nebudou autoři map disponovat kompilátorem nové generace, který dovede vyrobit mapy kompatibilní s námořním režimem (jako jsou mapy G2 Vision), nemá smysl o tom příliš uvažovat. A v automobilovém režimu je přibližně na úrovni mezi Zumem 550 a 660. Hlavním nedostatkem je velmi špatná čitelnost jinak úžasného displeje na přímém slunci. Pokud ale uvažujete o navigaci do offroad auta, je to rozhodně zajímavá volba. Na motorce záleží na instalaci - např. na LC8 ve svislém umístění v kokpitu za štítkem je navigace v pohodě čitelná, při umístění někde v oblasti řídítek s displejem proti obloze získáte krásné zrcátko. Takže na dotazy "kterou koupit" je potřeba nejdříve vědět okolnosti - kam jezdíte, jak jezdíte, na čem jezdíte a co od navigace očekáváte...

čtvrtek 27. srpna 2009

Nový firmware pro Zumo 660 verze 3.30

Majitelům Zumo 660 doporučujeme vyzkoušet nový firmware verze 3.30, který byl právě uvolněn do distribuce přes webupdater. Tuto verzi testujeme od druhé poloviny července a jsme s ní velmi spokojení. Součástí webupdate (2. krok) je i aktualizace GPS chipsetu a hotfix řešící několik problémů s vyhledáváním družic na severní polokouli.
Verze 3.30 mimo jiné zahrnuje několik vychytávek, které jsme na Garminu žádali a naše přání bylo v této verzi vyslyšeno:
- možnost navigace po trase v obráceném směru. Nejde o funkci backtrack, kterou stále chceme ale jen o přepočítání trasy v obráceném pořadí průjezdních bodů. Protože funguje i pro trasy spočítané offroad (přímé), považujeme to za šikovou vychytávku.
- zobrazení názvů měst a vesnic v hlavní mapě i při posunu mapy prstem. Naproto užitečná věc, která nám opravdu chyběla.
- oprava importu GPX dat, zejména otravná chyba importu dat z přístrojů GPSMAP
- oprava BT firmware, která v původní verzi neposílala navigační hlášky do headsetu při současném přehrávání hudby po A2DP.

Pozor - pokud používáte naší upravenou češtinu, při provedení volitelného update (2. krok) zumo 660 text files dojde k přepsání resp. smazání souborů. Zazálohujte si Czech-TT-CZ.gtt

středa 1. července 2009

Garmin - zprávy o možnosti totálního zničení přístrojů

Vzhledem k dotazům na šířící se zprávy o nebezpečí totálního zničení GPS Garmin určitých modelů (vč. Zumo a GPSMAP) na internetu i na stránkách některých prodejců, doporučujeme našim zákazníkům především používat rozum. Uváděný firmware verze starší než 3.6 je několik let starý a pokud ho někdo používá, tak rozhodně doporučujeme přechod na verzi aktuální (4.7 v případě Zumo 550). Aktualizace pomocí webupdateru online trvá jen pár minut a měla by se dělat pravidelně, bez ohledu na poplašné zprávy. Přístroje Zumo 660 jsou na trh dodávané s verzí nejméně 2.8.0 (některé od nás s verzí 3.0.0) a upgrade na 3.6 možný není, protože žádná verze 3.6 neexistuje. Automobilové navigace řady 7x5 měly skutečně minulý týden problémy s načtením almanachu GPS pozic. Aktualizace GPS firmware je rozhodně u Nuvi 7x5 doporučená ale nic takového nehrozí u přístrojů Zumo obou řad nebo GPSMAP, kde se načtení almanachu korektně provede i s rok starou verzí fw. Každopádně aktualizací nic nezkazíte. Webupdater se instaluje automaticky s Mapsource nebo je možné snadno stáhnout z webu www.garmin.com samostatně. Rozhodně ale i v případě problémů úplně starých verzí firmware nejde o totální a nevratnou závadu - u navigací, které mají možnost vyndání baterie, stačí přístroj otevřít, po vyndání baterie a vybití vnitřní kapacity opět sestavit, připojit k počítači, provést update firmware a problém je vyřešený. U zařízení s baterií instalovanou uvnitř přístroje, dělá tuto operaci servis Garmin bezplatně. Preventivní aktualizací firmware a také firmware GPS chipsetu rozhodně předejdete potížím a čas od času aktualizaci doporučujeme v každém případě.

čtvrtek 4. června 2009

Kufry ZEGA PRO

Po nekončném čekání přišly tento týden první kousky kufrů Touratech Zega Pro. Na našem Travel Eventu jsme představili F800GS vybavenou právě kufry ZegaPro a první dodávka nás trošku překvapila. Snad se vám bude líbit pár fotek s detaily. Mechanismus zámků resp. petlic je skvělý, petlice nejde otevřít pouhým zvednutím, je potřeba stlačit takovou páčku uvnitř a kdo to nezná, ani nezamčený kufr během pár vteřin neotevře. Vůbec to řešení osy otáčení vyklopeného víka nám přijde lepší než na kufrech BMW Adventure. Detaily odhalí různé drobné vychytávky - např. gumové špunty v dolních rozích (místo kam kufr nejčastěji padá) apod. Kvalita zpracování je evidentní, záměr byl vyvinout takový kufr, kde na první pohled bude jasné, že taková kvalita se nedá dosáhnout garážovou výrobou. Jsou to prostě kufry pro lidi, kteří chtějí nejen funkčnost ale i design.
Pochopitelně se nemusí líbit každému ale zatím jsou ohlasy velmi dobré a lidem v prodejně se líbí. Čekáme na ostatní velikosti a anodizovanou verzi ale dorazily už také doplňky, univerzální držák a některé předobjednané komponenty. Výroba již prý jede naplno a budou schopní vykrýt všechny předobjednávky.

pátek 20. března 2009

Dakarský vítěz na návštěvě v Touratechu

Na krátkou návštěvu se zastavil vítěz kategorie čtyřkolek na letošním Dakaru, Josef Macháček. Přivezl nám ukázat nádhernou plaketu a povídal různé historky z akce a z krátké návštěvy bylo nakonec několik hodin. Každý, kdo má příležitost dostat se na nějakou besedu s tímto doslova "dakarským veteránem", který už popáté nenašel na Dakaru přemožitele, nebude litovat. Pepa je rozhodně člověk, který neuvěřitelně poutavě vypráví a při neformálním pokecu tady zůstali a poslouchali nejen různí zákazníci, kteří se do prodejci přijeli podívat úplně náhodou ale i kurýr se zbožím a listonoš.. Pepovo vyprávění vás prostě přenese přímo do děje a je to zážitek. Podívejte se na jeho web, jestli tam nebude nějaké další setkání s fanoušky a rozhodně doporučujeme!
Jinak (bylo to vidět i v televizi), na letošním vítězném stroji použil naše řídítka Magura, které byly původně určené na přestavby BMW ale osvědčily se i na čtyřkolce. A už z loňské čtyřkolky použil lehký karbonový roadbook. Přežil řadu kotrmelců prý bez úhony..

čtvrtek 19. března 2009

Zumo 660 jde do finále

Dnes nám posílají z USA finální předprodejní model Zumo 660. Jde o konečnou verzi hardware i držáků. Předělali totiž jak držák na motorku, tak do auta a na základě i naší odezvy na testovací verze změnili i hardware přístroje. Zkoušeli jsme totiž použití v reálných podmínkách - nahráli jsme do přístroje spousty dat, zaplnili paměť naplno, používali ty nejnáročnější mapy. A ukázalo se, že jsme byli jediní, kdo něco takového zkusili. Pochopitelně, ty nedostatky, které jsme odhalili, v uplynulých dvou a půl měsících, by měla produkční verze odstranit a tak se moc těšíme, jak to dopadlo. Náš úkol - odhalit skryté chyby při extrémním využití a navrhnout nové směry vývoje na následujících 6-12 měsíců, jsme doufám splnili. Nápadů na vylepšení jsme poslali více než 40, z toho doufáme že alespoň několik bude rovnou v první produkční verzi software, kterou ode dneška testujeme. Další přijdou postupně, celkem to i chápeme, kdyby tam dali hned všechno, pro mnoho uživatelů by to bylo asi příliš složité..
Předpokládáme že na trh přijde nové Zumo hned ze začátku dubna. Těžko říct, kdy bude vše připravené na český trh - lokalizace (náš software je přeložený jen napůl), návody... A také kdy bude hotový kovový držák, Touratech čeká na finální verzi OEM držáku, není možné něco vyvíjet, když se mění zásadní komponenty.. Rozhodně nás potěšila výborná funkčnost s prototypem nově připravované bluetooth sluchátkové sady, která je odpověď na volání především tourerů, kteří chtějí bluetooth stereo. Nová sluchátková sada s A2DP profilem nazvaná Interphone F4 je prostě paráda, zvuk je prvotřídní, možnosti díky multipoint podpoře jsou větší (např. upozornění na volání protistrany když zrovna poslouchám stream z přehrávače) ale je to přece jen dražší zařízení, sluchátka jsou větší, instalace bude složitější a řekl bych, že to je řešení tak pro 20% uživatelů. Ostatním bude stále vyhovovat víc to, co se prodává už nyní.

Akce Garmin po výstavě

Dnes jsme se dohodli s distributorem Garmin na několika akčních nabídkách. Najdete je již v ceníku tady. Protože prakticky okamžitě začaly chodit dotazy po ICQ, odpovím podrobněji takto v blogu a nemusím to psát pořád dokola..
V principu se jedná o speciální nabídky na tři přístroje - Nuvi 550, Zumo 550 a GPSMAP 278C.
V normální ceně platné od 16. 3. 2009 je ale do 3. dubna 2009 namísto mapy Topo2 bezplatně licence lepší mapy Topo2PRO, která je běžně o 2000Kč dražší.
Druhá sada nabídek obsahuje původní konfiguraci (tedy s Topo2) ale za mnohem výhodnější cenu je k navigaci také bezplatná doživotní aktualizace evropské mapy CN (produkt se jmenuje NuMaps Lifetime). U naší akční sady Zumo 550 MAXI je příplatek za Lifetime jen 1000Kč, což je o 2/3 nižší cena, než normálně. U Nuvi je to levnější o 800Kč (jde také o jinou cenovou kategorii navigace) a u 278C je Lifetime levnější o 1300Kč. Podle nás to je výhodné, zejména u sady Zumo 550 MAXI není celkem co řešit. Mimochodem, pokud už máte Interphone (součást MAXI sady) koupený třeba na výstavě, odečteme vám z ceny MAXI sady 2000Kč, pochopitelně ale Interphone zakoupený v sadě můžete prodat kamarádům apod. Jestli ale nevíte co s ním a máte třeba Nolan přilbu s BT, tak počítejte s 2000Kč slevou.
Bohužel nejsme schopní kombinovat obě akční nabídky - tedy Topo2PRO "v ceně" a k tomu Lifetime s neuvěřitelně velkou slevou.
Ještě pár poznámek - cena 512MB Garmin karty (nutná pro 278C) je nyní nižší o skoro 1000Kč, vychází na 5136Kč.
Od pondělí budou k našim navigacím dodávané v ceně české mapy Topo2 (nebo v akci Topo2PRO) a nová mapa Atlas Czech v8, která nahrazuje už opravdu letitý Atlas v7. Nová mapa se zdá být výborná. Testujeme poslední beta verzi a vypadá bezvadně. A ještě novinka - v ceně bude i nový produkt Adresy CR v1. Jde o "slepou" mapu, která se dá zapnout současně s jakoukoliv jinou mapu ČR (vč. CN2009) a nedělá nic jiného, než že dokonale vyhledává sídla v ČR podle nově koupené databáze, kde je rejstřík všech domů s čísly popisnými i orientačními. Tohle je mapový produkt, který v ČR (i na Slovensku) opravdu chyběl a Garmin je první, kdo ho nabídne v té podobě, v jaké je aktuálně stav rejstříku sídel. Pokud adresu v této mapě najdete, můžete se na ní navigovat jakoukoliv jinou mapou, cíl je pochopitelně převen na souřadnice a je úplně jedno, která mapa vás na cílovou souřadnici dovede. Podstatné je, že budete přesně na místě a ne na druhém konci třeba několika kilometrové ulice.
Pochopitelně neustále vylepšujeme a doplňujeme našeho průvodce výběrem motocyklových navigací na našem webu, doplňujeme produktové stránky a informace...

středa 4. března 2009

GPSMAP 620

Dnes jsme dostali na testování z Garminu z USA novou navigaci GPSMAP 620. Displej je to nejlepší, co jsme kdy u mobilní navigace (s vyjímkou tablet PC) viděli. Naprosto fenomenální rychlost a kvalita. Bohužel režim pozemní navigace je hodně zjednodušený, je to prakticky takové nějaké Nuvi ale režim námořní, ten by se nám líbil - má to úplně všechno, co by bylo potřeba pro offroad navigaci. Bohužel v námořním režimu to nevidí pozemní mapy a bez nich to nepůjde. Uvidíme, co se s tím bude dát dělat. Byl by to krok do neznáma, pokud vím, tak zatím nikdo nezkoušel používat námořní funkce pro offroad ale skutečně tam je všechno, co si i ten nejnáročnější uživatel může představit.
Aktualizace z 20.3.2009: GPSMAP 620 jsou okamžitě k dodání. Dnes nám přišla první krabice určená na prodej! A okamžitě jsme jí prodali prvnímu zákazníkovi, který je shodou okolností z Modletic :) Doufám, že druhá nám zůstane, protože se na ní 2/3 našeho týmu skutečně těšíme. Zbývající 1/3 týmu má silniční motorku a není poloslepá, takže jí stačí Zumo 550 :)

čtvrtek 15. ledna 2009

Nový katalog 2009

Nový hlavní katalog Touratech s názvem "made for adventure" 2009 je v tisku. Víme co v něm bude a doufáme, že hlavně vy budete spokojení. Některé hlavní novinky jsme viděli v prototypech již před koncem roku a myslíme si, že řadu lidí překvapíme.
Katalog má letos více něž 1000 stran. Pochopitelně značná část s více než 4500 výrobků zůstává stále v nabídce už řadu let a také není důvod je měnit ale všichni čekají, co tam každý rok bude za novinky. Především najdete v katalogu nové motocykly - Yamaha XT660 Z Tenere, novou Hondu Transalp a nové KTM 690 Enduro. Poprvé dostává větší prostor i ostré enduro BMW G450X.
Hlavní novinkou je ovšem něco, co jsme nečekali a když nám to v Touratechu před koncem loňského roku viděli, byli jsme doslova v šoku. Nové hliníkové kufry ZEGA Pro. Jistě víte že Touratech vyrábí pro BMW systémové kufry na R1200GS Adventure. Prakticky všechny zajímavé konstrukční prvky těchkto kufrů jsou vymyšlené v Touratechu. Mezi asi nejzajímavější považujeme systém zamykání, který umožňuje snadné odepnutí celého víka (jako u tradičních kufrů Zega) a nebo otevření jako v pantech. Nové kufry Zega Pro disponují podobným systémem ale používají relativně levné kovové zámky, stejně jako dříve, které ale nevyžadují žádné vrtání. Konstrukce těchto uzávěrů je dokonalá. Kufry mají nový tvar - jsou oblé, naprosto oblé, mají ochranné plastové rohy, slider na spodní hraně a maličko větší kapacity - 31, 38 a 45l. Budou se vyrábět klasicky asymetrické kombinace a také systémové s výřezem na výfuk na konkrétní motorky, stejně jako dřív. Nově je ale v nabídce plně anodizovaná verze, to znamená že tvrdá elektrochemicky vytvořená vrstvička na povrchu kufru zabrání otěru a špinění věcí a pro ty zákazníky, kteří dbají na dokonalý vzhled, je to záruka stálobarevnosti vnějších ploch. Navíc díky novým rozměrům se do bočního kufru vejde helma. Úchyty na tašku nebo rolku na víku jsou v oblé části pod rovinou horní desky, takže se kufr dá využít jako pohodlné sedátko. Kufry jsou opět velice lehké a extrémně pevné. Myslíme si, že jejich výroba je ukázka možností moderní výroby a považujeme je za opravdovou špičku současného trhu hliníkových cestovních kufrů. Konstrukční detaily jsou nekompromisní, přesnost absolutní. Hlavní hliníkové desky jsou z osvědčeného 1.5mm tvrzeného duralu, zavírání do masivního kovového profilu se 100% vodotěsným a prachotěsným uzavřením. Naprosto nejdou porovnávat s žádným současným továrně nebo malosériově vyráběným kufrem na trhu, Touratech na konstrukci pracoval řadu měsíců a snažili se přijít s řešením, které je prostě absolutní. stěny kufrů jsou svařované stejně jako víka a dna a dno je ke korpusu nýtované pomocí pevnostních nýtů. Celé korpusy jsou kromě toho lepené pro zajištění dokonalé vodotěsnosti a každý kufr je testovaný na vodotěsnost. Všechny ochranné plastové prvky jsou snadno výměnné - např. po pádu. Další inovací jsou praktické prolisy na eventuální montáž výsuvných držadel, které se po použití stáhnou do prolisu a nebrání nijak upevnění dalších zavazadel na horním víku. Montáž se využívá stejná jako u kufrů Zega, osvědčený systém se stejnými rozměry nosičů. Novinkou je ale rozsáhlý systém příslušenoství, který umožňuje snadné výměny různých nosičů a úchytů na vnějších stěnách kufrů podle potřeby. Je snadné na jednu cestu upevnit například lékárnu a na jinou cestu nosič kanystru. Univerzální adaptér je velmi pevný a výměny jsou snadné. Na několika stránkách příslušenství kufrů Zega Pro najdete všechno, po čem by duše cestovatele mohla toužit. To ovšem neznamená, že by tradiční kufry Zega měly končit. Bylo rozhodnuto, že minimálně šest let bude výroba tradičních "dobrodružných" kufrů Zega pokračovat beze změny a pak se uvidí, pokud o ně bude zájem, možná i déle. Nové kufry jsou ale vyráběné průmyslově na stejné lince jako kufry pro BMW - tedy v továrně Touratech, nikoliv v malosériové dílně ve Švýcarsku. Díky tomu by cena kufrů Zega Pro měla být jen nepatrně vyšší než stávající kufry Zega. Nemáme ještě nové ceníky ale rozdíl ceny by měl být minimální. Myslíme si, že agresivní cena a moderní vzhled a maximální kvalita, technické řešení a praktičnost, budou hlavní důvody pro volbu těchto kufrů. Offroad cestovatelé, kteří si potrpí na tradiční styl mají možnost zvolit i klasické kufry Zega a především, řada zákazníků bude mít sady dvě - otlučenou na offroad a adventure výpravy a "hezkou" na silniční cestování. Díky využití stejných rámů a úchytů to není problém. Na dalších 996 stranách najdete řadu dalších novinek, některé očekávané a některé doslova překvapivé. Myslíme si, že stejně jako každý rok, teprve teď dostanou fanoušci dálkového cestování ten pravý dárek, který nesmí chybět na žádném nočním stolku opravdového offroad moto nadšence. Více informací o kufrech Zega a ZegaPro již najdete v produktové části našeho webu na tomto odkazu.
P. S. Pokud si rozkliknete větší obrázek titulní strany katalogu (doporučuji se shiftem aby se otevřel v novém okně, některé prohlížeče ztrácí z bloggeru zpětný odkaz), možná vás zaujme něco na F800GS, které je na fotografii. Ano, během letošního roku bychom měli přijít s naším oblíbeným překrytem kokpitu a plně stavitelným plexi Desierto 3 i pro F800GS a aby to bylo pro dálkové cestování kompletní, nabídneme velké nádrže, takže F800 nebo F650GS bude disponovat celkovou kapacitou 36l paliva. A to je podle našeho názoru dostatečné i na skutečně dálkové cesty!
Jen pro zajímavost, pro ČR jsme objednali 3500 katalogů, jako obvykle budou v angličtině, stejně jako vždy je budeme zasílat bezplatně poštou, budou k dispozici na březnové výstavě Motocykl (takže je nemusíte objednávat pokud se na výstavu chystáte) a všechny náklady spojené s dovozem a distribucí těch téměř 4t katalogů hradíme my. Velice nás mrzí, když se nám vrací zaslané katalogy nevyzvednuté nebo z neexistujících adres a proto prosíme, zkontrolujte si dvakrát vaší adresu, na kterou katalog chcete zaslat. Pokud máte jen malou schránku, kam se poměrně tlustá knížka nevejde, stává se že listonoši nechají zásilku ležet přede dveřmi a někdo jí sebere nebo vyhodí apod. Klidně si můžete nechat poslat balíček do zaměstnání nebo ke kamarádům, kde nebude s předáním problém. Je to lepší než čekat a pak být rozmrzelý, že zásilka nepřišla a přitom my jsme jí odeslali.
Nové katalogy budou dostupné začátkem února a objednávat je můžete na této stránce.

Jen pro zajímavost - továrna Touratech získala plnou certifikaci "natur-energie", to znamená že celá továrna je zásobovaná energií výhradně z obnovitelných zdrojů. V místě, kde Touratech sídlí, to nebylo snadné, vyžadovalo to docela značné změny v celé energetické koncepci továrny ale díky tomu vyprodukuje Touratech o obrovské množství CO2 méně a to podle majitelů firmy přispívá k lepšímu prostředí.

úterý 9. prosince 2008

Alternativní rámy na různé modely BMW


Od našeho subdodavatele z malosériové tovární výroby máme v nabídce docela zajímavé věci, které doplňují nabídku rámů i pro ty zákazníky, kteří hledali cenově výhodnější alternativy. Kvalita zpracování a materiály jsou velmi dobré ale například díky použití lakované oceli místo nerezu můžeme u některých věcí nabídnout opravdu zajímavější cenu.

Okamžitě skladem máme:

- držáky kufrů na F800/F650GS v černé barvě, (nejen) pro kufry Zega 35+41l nebo 29+35l za 5.255,-Kč
- padací rámy F800/F650GS (černá prášková barva, horní i spodní díl dohromady) za 5.236,- Kč
- ochranný špunt do kardanu všech modelů R1200.. za 714,-Kč
- držáky kufrů R1150GS a Adventure (stříbrné niklování) pro využití originál kufrů R1200GS Adventure ta 5.355,-Kč
- držáky kufrů F800GS pro využití originál kufrů R1200GS Adventure za 5.355,- Kč (viz foto)
Vše v omezených počtech ale okamžitě k dodání. Klubové slevy jsou možné ale platba je nutná v hotovosti. Ceny jsou včetně DPH. V případě nutnosti můžeme i poslat PPL na dobírku.



pátek 28. listopadu 2008

Po letech čekání možná přichází...

Dnes zveřejnil Garmin novou verzi firmware pro své univerzální (auto-moto-kolo-turistické-lodní) navigace Nuvi 550 "allroound". Tato aktualizace přináší zásadní změnu - firmware nyní obsahuje podporu pro rastrové mapy! Ano, vidíte správně - rastrové mapy, tedy mapy skenované z tištěných podkladů, kalibrované a dostupné pro určení pozice zejména v místech, kde neexistují vektorové mapy. Je to funkce, po které jsme volali léta a zdá se, že tento sen bude konečně skutečností.
Do dnešního dne nebyla na trhu plnohodnotná autonavigační GPS s podporou tak vektorových, tak rastrových map - s vyjímkou přístrojů založených na některé platformě PDA nebo smartphone. Brzy sice přijde na americký trh očekávaná navigace pro turisty - DeLorme PN-40, kterou už webshopy sice prodávají ale ještě se nedodává (na trhu se objevila stejná koncepce s názvem PN-20 ale v praxi byla nepoužitelná kvůli příliš pomalému procesoru). Tento přístroj je ale víceméně také zabalené PDA, které se ale ovládá jako plnohodnotná GPS navigace (t.j. velmi odlišně např. od přístrojů Magelan Triton nebo potažmo Mobile Mapper 6. Umožňuje zobrazit pozici a stopu na rastrových mapách i satelitních fotografiích, což je báječné. Bohužel displej je příšerně malý i na použití pro turistiku, pro naše účely je to doslova sebevražda. Navigace Nuvi 550 má poměrně velký displej s vyšší čitelností (kontrastem) na sluníčku než např. turisticky orientované přístroje řady Oregon, kde se mimochodem podpora rastrových map očekává každým dnem. Americké verze přístroje Oregon řady 400 existují i v námořní verzi, která od počátku podporuje rastrové pobřežní mapy USA. Je tedy logické, že budou následovat i přístroje určené na pozemní využití. Topografické rastrové mapy už Garmin má, z našich zdrojů víme o existenci SD karet (hotové produkty) s mapami např. národních parků ve Velké Británii (Ordnance Survey raster maps UK). Myslíme si, že to konečně vypadá nadějně a spolehlivý a robustní přístroj se snadným ovládání, čitelností na sluníčku, citlivým příjmačem a výběrem topografických i silničních map v rastrovém nebo vektorovém formátu je doslova na dosah ruky.

čtvrtek 20. listopadu 2008

DVD Mongolsko 2008 Filipa "Beby" Webera u nás v prodeji

Známý moto-cestovatel Filip "Beba" Weber nám dodal první várku svých téměř profesionálních DVD se zajímavou reportáží z cesty po Mongolsku, kterou absolvoval s kolegou Romanem v letošním roce. Byla to již jeho druhá cesta do tého země a tak se vydali tam, kam většina cestovatelů nejezdí - poušť Gobi, východní stepi a do tajgy na ruských hranicích. Na cestě byli 40 dnů a z celkové vzdálenosti 9000km najeli 5000km offroad - po pistách nebo čistým terénem. Jestli se zajímáte o dobrodružné cestování v zemi, kde se zastavil čas ale kde je zajímavá krajina a neprobádané oblasti, kde se jezdí podle starých ruských vojenských map a kde písečná bouře překvapí stejně rychle jako u nás přeháňka - musíte toto DVD mít. Výhodou je opravdu kvalitní zpracování, český komentář a krásné záběry.

DVD "Pouští, stepí, tajgou - Mongolsko 2008" máme v prodeji za 299Kč
TOURATECH-CZ
GPS: N49° 58.357' E14° 35.350' (N49° 58' 21.4" E14° 35' 21.0")
Modletice 129
25101 Říčany
tel.: 724 984 904, 602 100 677, 602 349 970
pevné linky: 272 942 086, 272 937 614
e-maily: touratech@touratech.cz, objednavky@touratech.cz
Pracovní doba: PO-PÁ 10:00 - 18:30h
Odkaz na mapě najdete zde