Skladem máme novinky Garmin pro oblast automobilové navigace a pro turistiku (a potažmo adventure/offroad)..
Nový přístroj GPSMAP 62 (dodáváme ve verzi 62S a 62ST) vychází z oblíbeného a osvědčeného modelu 60CSX. Na první pohled uvidíte podobnosti - vnější anténa (přístroj má velmi citlivý příjmač GPS), svisle orientovaný displej, ovládací tlačítka i dvojice baterií AA a životností kolem 20 hodin provozu. Co už vidět není, jsou technologické inovace - vestavěný 3 osý kompas, barometrický výškoměr a především nový procesor, který zvládá vykreslovat i celkem složité mapy několikanásobně rychleji než u 60CSX. Podpora nových mapových formátů je samozřejmostí, stejně jako podpora zobrazení satelitních fotografií BirdsEye apod. Zobrazovač je kvalitní, má 65k barev a rozlišení stejné, jako u starého přístroje. Viditelnost na přímém slunci minimálně srovnatelná. Nové je ovládání pomocí příčné posuvné lišty "aplikací", je to pohodlné a rychlé. Přístroj má 1.7GB paměť + mikroSD kartu a podporuje uživatelské mapy vytvořené z kalibrovaných skenů tištěných map. Kapacita by měla být 2000 waypointů a 200 tracklogů (10000 bodů v tracku). Zásadní je ale změna chipsetu - výrobce to nikde neuvádí ale asi použil GPS příjmač SiRF IV s technologií HotFix se čtyřmi anténami Helix. Prakticky nic lepšího v této kategorii nenajdete a příjem a rychlost načítání polohy je excelentní ve všech podmínkách. Prodávají se zatím verze s kompasem a výškoměrem (S) za 9990Kč s DPH a totéž včetně topografické mapy Evropy (ST) za 12490Kč s DPH. Základní model bez kompasu a výškoměru zatím v prodeji u nás není. Špatnou zprávou je, že kovový držák z modelu 60 není s tímto přístrojem kompatibilní a Touratech nedostal přístroj z předprodukční série, takže na vývoji se teprve pracuje a měl by být na trhu nejdříve během podzimu. Druhá špatná zpráva je, že napájení je přes USB, které je sice vysokorychlostní (takže přenos dat netrvá hodiny jako u starého modelu) ale systémový konektor starého modelu byl osvědčený. Interface alespoň nabízí možnost připojení externích čidel, což je zajímavé pro jachtaře.
Technologicky zajímavější je ale dvojice nových automobilových navigací. Máme zde konkrétně model Nuvi 3790T a 3760. Tyto přístroje můžeme opravdu označit jako revoluční. Garmin totiž přišel s přístrojem, který snese srovnání snad jen s nejmodernějšími telefony - design je zkrátka prvotřídní. Přístroj je ultratenký (9mm), displej je fenomenální (a velmi slušně čitelný i na slunci) a nabízí takovou rychlost a nové technologie, že jde opravdu o přelom. Přístroj 3790T (jeho levnější variantu jsem zatím netestoval) nabízí především možnost otáčení do horizontální nebo vertikální polohy (s polohovým čidlem) a toto přepnutí trvá jen okamžik. Ovládání využívá multitouch - jde tedy zvětšovat stejně jako na iPhone a pokud vám nevadí angličtina, jde přístroj ovládat i hlasově. Zobrazení displeje (pod sklem) je opravdu špičkové a grafika je skvělá. Bohužel jsem psal, že jde o navigaci automobilovou - to znamená, že dotykový displej je KAPACITNÍ. To znamená, že pokud přístroj dáte do nepromokavého obalu nebo ho chcete ovládat rukou v rukavici, tak to prostě nejde. V přístroji je ale řada dalších pokročilých technologií - Traffic Trends počítá trasu pomocí databáze dopravních dat dané oblasti, takže ví, kde bývají v kterém čase zácpy, MyTrends počítá opakovaně ježděné trasy automaticky, prostě nabídne uživateli jestli chce jet tam, kam jezdí často (do práce apod). Podpora RDS TMC je samozřejmostí ale zdaleka ne pdopora Premium Traffic v celé západní Evropě, což jsou placené dopravní informace, k nimž získává uživatel přístup bezplatně po dobu životnosti přístroje. Pro někoho může být zajímavá fuknce ecoRoute a ecoRouteHD (podpora bezdrátové komunikace s motorem automobilu za použití příplatkového čidla zapojeného do diagnostického portu automobilu, takže navigace nahradí palubní počítač a přesně vidí spotřebu a může počítat trasy tak, aby spotřeba nebo splodiny byly co nejnižší. Další technologií je cityXplorer, který zobrazuje mapy velkých měst v tomto formátu a počítá prohlídkové trasy pro pěší návštěvu zajímavostí včetně využití MHD v daném městě. Asistent řazení do jízdních pruhů, reálné fotografie křižovatek, zobrazení 3D budov a stínování terénu, automatické ukládaní pozice zaparkovaného auta - to už asi u tohoto špičkového přístroje nepřekvapí. Hmotnost je jen 113g, rozměry cca 10 x 5.7cm, rozlišení 800x480px a baterie vydrží 4 hodiny chodu. Datové karty jsou formátu mikroSD, lze připojit BT handsfree. Přístroj se prodává za cenu 9490Kč s DPH nebo jen o málo dražší verze s doživotní garancí aktualizací map Evropy - Lifetime. Levnější model 376OT je za 7990Kč s DPH. Oba modely máme skladem.
Žádné komentáře:
Okomentovat