neděle 3. října 2010

Novinky Touratech na podzim 2010

V předchozím příspěvku jsme psali o některých novinkách, které Touratech představil na každoročním podzimním setkání distributorů v Niedereschachu tento týden a bude je předvádět na veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem příští týden. Slíbili jsme nějaké podrobnosti, tak tady jsou...
Představení nových doplňků řady Streetline proběhlo večer s použitím efektů a upřímně řečeno, Touratech zejména šokoval historicky prvním představením výrobků pro Ducati. Ale popořadě - první představený stroj byl GSF1250Fa, kde se na Intermotu bude předvádět základní touringová výbava na delší cesty (všechny kufry včetně topcase s novým systémem uchycení a novou plotnou). Podobnou výbavu dostala i Honda CBF1000F, kde byly navíc předvedeny i otevřené "blastery", které budou dostupné na téměř všechny silniční stroje (s vyjímkou těch, kde není vůbec místo na uchycení objímky na řídítku). Podobnou cestovní výbavu dostal i nový stroj BMW K1300S, kde byl navíc představený i menší textilní seatbag na zadní sedlo. V případě tohoto sportovního stroje se Touratech soustředil na menší krytky a drobné díly, které ale představil v zajímavých designech ve stylu tohoto motocyklu. Zmíněná Ducati Multistrada 1200S byla šokem pro většinu distributorů (přítomno bylo 32 distributorů - chyběli jen zástupci z Holandska, Mexika a Guatemaly). Multistrada dostala poměrně solidní základ touringové výbavy, kterou si majitelé tohoto stroje přáli v nějakém průzkumu. V přední části stroje byly výrazné přídavné světlomety a kryt chladiče. Kromě kompletní sady kufrů s novým typem plotny pro topcase doplnil cestovní výbavu alternativní nosič textilních zavazadel v kombinaci nerez ocel a černě anodizovaný dural s vylisovaným logem výrobce. Praktická konzole GPS našla místo uprostřed řídítek. Další drobné díly nemá smysl rozepisovat.
Posledním nově představeným strojem byla Yamaha XT1200Z Super Tenéré ABS. Tento stroj s doplňky Touratech dostal neuvěřitelný náboj a vzhledem úplně šokoval všechny přítomné. Z bachratého silničního endura se vyklubalo opravdové cestovní enduro s mnoha praktickými doplňky. Rozměrný čelní štít v kovové konzoli má možnost nastavení výšky i úhlu v poměrně masivním rozsahu. Konzole navíc integruje i montážní hrazdičku pro GPS přímo v zorném poli jezdce. Zcela nová LED světla pro denní svícení (s alternativní elektronikou pro přepínání intenzity - což je právě v těchto dnech předmětem schvalovacího řízení pro EU) našla místo těsně pod světlometem a svítí skutečně pekelně. Stejná světla budou dostupná i pro další stroje - viděli jsme je například na BMW R1200GS Adventure. Tento světlomet, exkluzivně vyráběný pro Touratech, má maximální odběr 8W a opravdu zvyšuje bezpečnost posádky. Další doplňky zahrnovaly kompletní sadu kufrů ZegaPro s novým držákem topcase. Všechny představené stroje měly systém upevnění kufrů Rapid Trap, patentovaný způsob uchycení kufrů a topcase bez nutnosti otevírat kufr při montáži nebo demontáži s ovládáním jednou páčkou. Tento systém je možné zpětně namontovat na všechny kufry Zega. Další doplňky pro Super Tenéré zahrnují kovový nosič zavazadel místo sedla spolujezdce, řadu krytů, nový tankbag s vodotěsnými zipy, textilní tailbag atd.
Nově představené samostatné výrobky byly topcase řady ZegaPro velikosti 45l (velikost na dvě vyklápěcí přilby), zcela přepracovaný držák GPS Zumo 660 s tlumičem otevíracího mechanismu a zmíněná LED světla pro denní svícení. Zásadní novinkou byla řada oblečení Touratech Compaňěro, o které budeme publikovat samostatný příspěvek za chvíli.
Novinky se ale netýkaly jen výrobků. Zásadní inovací je změna designu dílenských instrukcí pro montáž doplňků. Touratech představil zcela nové montážní instrukce obrázkového typu - tedy fungující bez nutnosti překladů do různých jazyků. Obecné instrukce budou dodávané v pěti základních jazycích a distributoři zajistí lokalizované verze (tyto instrukce obsahují například i utahovací momenty apod). Podrobný manuál potom už neobsahuje texty a krok za krokem vysvětluje montáž pomocí kreslených obrázků ve stylu návodů Ikea. Touratech také představil nový systém firemního webu, kde je více integrované zpravodajství, blog a videa. Webshopu se zatím změna netýká ale chystá se to na příští rok.
Co se týká obchodních informací, tak Touratech je bezkonkurenčně vedoucím výrobcem na světovém trhu. Obrat celé firmy vzrostl meziročně o 14%, jen v Německu o 23%. Touratech rozeslal do letošního září 35 tisíc zásilek přímým zákazníkům z celého světa. Přímo německá centrála vystavovala na 15 veletrzích, tovární tým jel 10 závodů, pořádali 40 motocyklových eventů a rozeslali více než 50 tisíc katalogů. Pro představu a srovnání trhů, německý trh letos vykazuje prodej kolem 100 tisíc nových motocyklů, celkově je v Německu registrováno 3.75 milionu motocyklů z toho 2.2 milionu v kategorii enduro. Ve srovnání s tím - USA mají registrovaných 23.7 milionu motocyklů a z toho 9.5 milionu enduro, což představuje tržní potenciál jen v kategorii enduro přes 2 biliony EUR! Touratech nám také poskytl informace o stavu výroby v létě letošního roku, kdy byly kufry ZegaPro ve všech evropských zemích prakticky nedostupné. Problém byl v tom, že plán výroby podle předpokládaných prodejů v jednotlivých zemích byl kolem 2000ks ale jen do září letošního roku jich Touratech vyrobil více než 5500! Bohužel stejná situace byla s kufry pro BMW, které se vyrábí na stejné lince. Z původního plánu kolem 2000 bylo nakonec 6000 kompletních sad! Díky těmto nárůstům jsme neměli v létě šanci dostat ani kus navíc a i teď jsou kufry dodávané kromě předobjednávek po kusech. Na příští rok s tím budeme počítat a rozhodně uděláme výrazně větší zásobu na sklad u nás!
Během setkání jsme byli seznámeni s výsledky firemního testu hliníkových kufrů na evropském trhu od výrobců, kteří mají určité prodejní výsledky v mezinárodním měřítku. Touratech nakoupil sériově vyráběné kufry asi deseti značek kufrů a podrobil je zatím první sérii testů. Tyto zkoušky zahrnovaly barometrické testy při změnách teplot, zkoušky vodotěsnosti za různých klimatických podmínek, zkoušky snadnosti montáže a demontáže (potřebný čas), dobrovolníci hodnotili vzhled, odborníci materiály, kvalitu zpracování, cenu, škálu doplňků, přesnost výroby (od každého typu bylo nakoupeno několik kusů) a závěrem se testovala odolnost při pádu z 2m výšky na levý přední roh se zátěží 15kg. Výsledky detailně pochopitelně nemůžeme zveřejnit ale byly velmi zajímavé. Celkem s výrazným náskokem zvítězily firemní kufry ZegaPro, které nám byly předváděné několikrát při pádovém testu přímo na meetingu - a i když jsme se snažili, nedošlo kromě škrábanců k žádnému zásadnímu poškození nebo deformacím kufru. Některé jiné kufry (a výrazně dražší) při tomto testu nevydržely vůbec a praskly v ohybech nebo se natolik zdeformovaly, že nebyly dále vodotěsné. V testu byly kufry v cenovém rozpětí od 175EUR až po neuvěřitelných 550EUR. Každopádně kufry ZegaPro jsou neustále vylepšovány a na základě barometrických testů byly změněny například průduchy pro vyrovnávání vnějšího a vnitřního tlaku při stoupání v horských pasážích nebo při změnách teploty.
Celkově musíme meeting hodnotit velmi kladně - organizace byla kvalitní, marketingové i produktové semináře dokonalé a během večerů jsme mohli vidět zajímavé prezentace (včetně nového filmu Herberta a Ramony Schwarzových z Thajska, Barmy a Kambodži). Ovšem pro nás největším a zásadním překvapením bylo uvedení vlastního textilního oblečení Touratech Compaňero, o kterém napíšeme v dalším příspěvku více.

Žádné komentáře: