Jak jsme již informovali před časem, náš kolega Radek Vinařský jede jako navigátor v posádce závodní Toyoty se startovním číslem 206 na klasické rallye Heroes Legend z Paříže do Dakaru. Rallye je "klasická" v tom, že je organizovaná tak, jak býval "dakar" dříve - v dobách, kdy tento závod pořádal zakladatel závodu Thierry Sabine. Za vytvořením Heroes Legend stojí mnohonásobný vítěz
Dakaru a dlouholetý ředitel rallye Hubert Auriol, který se před lety pokusil vytvořit závod v klasickém stylu - tedy bez desítek doprovodných kamionů, bez stovek členů technického doprovodu jednotlivých týmů ale se zachováním přátelské atmosféry a týmového ducha mezi účastníky. Rallye Dakar je na hony vzdálená tomu, co Thierry vytvářel a stal se z něj závod, který je pro většinu lidí nedostupný zejména finančně. Není sporu o tom, že jde o nejtěžší rallye světa ale bezesporu také nejdražší. Myšlenka Huberta Auriola bylo vytvořit takovou rallye, jakou jezdil kdysi on - v dobách, kdy s ním soutěžily legendy jako Cyril Neveu, Bruno Saby nebo Gaston Rahier. V těch dobách neměly týmy na trati ostré asistence, neměly v cíli desítky manažerů a mechaniků a jezdci si většinu oprav museli dělat sami. Původní Heroes byla vytvořena pro ty značky motocyklů, které v těch dobách jezdily - Yamaha, BMW apod a týmy tvořilo jedno auto, které jelo závod a současně vezlo věci pro dva motorkáře. Na rozdíl od Rallye Dakar ale závod nezměnil místo a jezdí se stále klasicky z Paříže do Dakaru. Během let se rallye vyvíjela a letos je závod otevřený pro pět kategorií (Open a Classic) podle typu vozidel. Klasické motocykly do roku 1996, moderní motocykly od roku 1996, klasická auta a buginy do roku 1990 (resp. v podkategorii do roku 2000) a otevřená kategorie do současnosti. Kromě toho jedou méně upravené stroje (motorky i auta) v kategorii "od bivaku k bivaku" - Bivouac Bivouac, kde se jede podle GPS a trasa je spíše "doprovodná" a dá se zvládnout třeba i na velkém GS. Pro ty, kteří mají málo času je vložený závod Morocco Legend 2010, což je pouze šestidenní rallye (3000kmVšichni účastníci mají iritracky, takže je možné je sledovat na webu organizátora a kamarádi průběžně posílají fotky a informace, které publikujeme na facebookové stránce týmu. Jen pro zajímavost - všechny tři vozy týmu Kamikaze jedou s navigacemi od nás - naprostý standard je v tomto případě tradiční a nenahraditelná navigace GPSMAP 276 nebo 278C. Použité jsou odpružené držáky Touratech upevněné pomocí kloubů RAM. Navigace (na rozdíl od rallye Dakar) je povinná, data do ní nahrává organizátor a jedna posádka hned na startu zažila zklamání, když (i přes varování) chtěli použít přístroj Zumo 550, který nepodporuje korektní upload prošlých stop (tracku) a situaci bylo nutné řešit zápůjčkou přístroje 278C z vybavení dalšího vozu.
Žádné komentáře:
Okomentovat