Podívejte se, jak dopadla realizace designových polepů velkoplošným tiskem (LFP), které navrhnul výtvarník studia 20-20 Vision Graphics pro R1200GS LC (model 2013).
Když jsme v březnu letošního roku představili design našich MX dresů, okamžitě nás napadlo, že by bylo super tento styl aplikovat i na polepy motorek. Realizace se trošku protáhla - chtěli jsme nejdříve získat zkušenosti s polepy firemních aut a menších částí motocyklů a dnes jsme zákazníkovi předali historicky první polep právě na nový model R1200GS. Přípravy nebyly vůbec snadné - jen na úpravách návrhu tak, aby po deformacích způsobených natažením elastické 3D folie na poměrně výrazně členité plastové díly došlo ke srovnání linií, strávil specialista spoustu hodin. Během polepování se zjistilo, že použitá autofolie při extrémních ohybech na některých dílech praská, takže se musela práce tisknout na jiný typ folie apod. Každopádně výsledek předčil naše očekávání.
Nemáme v úmyslu zaplavit trh tímto polepem a na druhou stranu považujeme polep s naším designem a logem Touratech za propagaci, takže jsme se rozhodli nezapočítat do ceny vlastní design (práce výtvarníka) ale jen čistou režii spojenou s přípravou výroby, tiskem, lepením, dopravou a pochopitelně (pokud je třeba) demontáží a montáží dílů. V případě, kdy zákazník má poblíž nějakou kvalifikovanou firmu, která se zabývá 3D polepy a má s touto činností zkušenosti, je možné dodat polepy i ve formě kitu, který někdo jiný polepí. Rozhodně to ale není práce, kterou si může dělat zákazník jen tak sám doma. Je velký rozdíl lepit folii na okna a polepovat výrazně tvarované plasty folií, která se chová doslova jako živá. Riziko zničení celé práce resp. nehezkého výsledku je obrovské. I zkušený "lepič", který realizoval tento první kus měl s polepem docela hodně práce a podle jeho slov ještě nikdy nic tak náročného nedělal.
Tisk je odolný proti UV záření, na extrémně pružné samolepicí folii potištěné velkoplošným tiskem ekologickými barvami (nepoužívá se běžný solventní tisk) je nanesena laminace, která zajišťuje mimo jiné odolnost proti poškrábání nebo otěru. Vlastní polep se realizuje ručně - pomocí horkého vzduchu a především šikovnosti "lepiče". Kraje jsou tištěné až za hranu - to znamená, že nikde není přímo vidět konec samolepky ale zahýbá se buď za lícovou stranu panelu, nebo za překryv druhého panelu. Přebytečná folie se velmi opatrně odřezává skalpelem, aby nedošlo k poškození původního laku. Samolepku je možné odstranit (její udávaná životnost je 10 let) a lak pod ní bude ve stavu, jaký byl v den polepu. I takto fakt je zajímavý, protože pokud by se nový polepený motocykl prodával, tak i po řadě let bude mít původní lak bez jediného škrábance, což zvýšuje prodejnost a hodnotu motocyklu při prodeji. Vlastní samolepicí folie, která se na tisk používá, je o třídu kvalitnější (a dražší) než běžné typy, které se běžně používají na 3D polepy automobilů.
V případě zájmu o náš velkoplošný polep na téměř jakýkoliv motocykl kategorie cestovní enduro, nás stačí kontaktovat na mailu touratech@touratech.cz a nebo zavolat 602 379970 a domluvíme veškeré podrobnosti.
Ve fotogalerii na tomto odkazu najdete celou řadu záběrů z přípravy výroby, navrhování designu i z realizace polepu včetně finálních záběrů na hotový motocykl.
Žádné komentáře:
Okomentovat