čtvrtek 17. září 2009
Vývoj navigace Zumo 660
čtvrtek 27. srpna 2009
Nový firmware pro Zumo 660 verze 3.30
Verze 3.30 mimo jiné zahrnuje několik vychytávek, které jsme na Garminu žádali a naše přání bylo v této verzi vyslyšeno:
- možnost navigace po trase v obráceném směru. Nejde o funkci backtrack, kterou stále chceme ale jen o přepočítání trasy v obráceném pořadí průjezdních bodů. Protože funguje i pro trasy spočítané offroad (přímé), považujeme to za šikovou vychytávku.
- zobrazení názvů měst a vesnic v hlavní mapě i při posunu mapy prstem. Naproto užitečná věc, která nám opravdu chyběla.
- oprava importu GPX dat, zejména otravná chyba importu dat z přístrojů GPSMAP
- oprava BT firmware, která v původní verzi neposílala navigační hlášky do headsetu při současném přehrávání hudby po A2DP.
Pozor - pokud používáte naší upravenou češtinu, při provedení volitelného update (2. krok) zumo 660 text files dojde k přepsání resp. smazání souborů. Zazálohujte si Czech-TT-CZ.gtt
středa 1. července 2009
Garmin - zprávy o možnosti totálního zničení přístrojů
Vzhledem k dotazům na šířící se zprávy o nebezpečí totálního zničení GPS Garmin určitých modelů (vč. Zumo a GPSMAP) na internetu i na stránkách některých prodejců, doporučujeme našim zákazníkům především používat rozum. Uváděný firmware verze starší než 3.6 je několik let starý a pokud ho někdo používá, tak rozhodně doporučujeme přechod na verzi aktuální (4.7 v případě Zumo 550). Aktualizace pomocí webupdateru online trvá jen pár minut a měla by se dělat pravidelně, bez ohledu na poplašné zprávy. Přístroje Zumo 660 jsou na trh dodávané s verzí nejméně 2.8.0 (některé od nás s verzí 3.0.0) a upgrade na 3.6 možný není, protože žádná verze 3.6 neexistuje. Automobilové navigace řady 7x5 měly skutečně minulý týden problémy s načtením almanachu GPS pozic. Aktualizace GPS firmware je rozhodně u Nuvi 7x5 doporučená ale nic takového nehrozí u přístrojů Zumo obou řad nebo GPSMAP, kde se načtení almanachu korektně provede i s rok starou verzí fw. Každopádně aktualizací nic nezkazíte. Webupdater se instaluje automaticky s Mapsource nebo je možné snadno stáhnout z webu www.garmin.com samostatně. Rozhodně ale i v případě problémů úplně starých verzí firmware nejde o totální a nevratnou závadu - u navigací, které mají možnost vyndání baterie, stačí přístroj otevřít, po vyndání baterie a vybití vnitřní kapacity opět sestavit, připojit k počítači, provést update firmware a problém je vyřešený. U zařízení s baterií instalovanou uvnitř přístroje, dělá tuto operaci servis Garmin bezplatně. Preventivní aktualizací firmware a také firmware GPS chipsetu rozhodně předejdete potížím a čas od času aktualizaci doporučujeme v každém případě.
čtvrtek 4. června 2009
Kufry ZEGA PRO
pátek 20. března 2009
Dakarský vítěz na návštěvě v Touratechu
čtvrtek 19. března 2009
Zumo 660 jde do finále
Předpokládáme že na trh přijde nové Zumo hned ze začátku dubna. Těžko říct, kdy bude vše připravené na český trh - lokalizace (náš software je přeložený jen napůl), návody... A také kdy bude hotový kovový držák, Touratech čeká na finální verzi OEM držáku, není možné něco vyvíjet, když se mění zásadní komponenty.. Rozhodně nás potěšila výborná funkčnost s prototypem nově připravované bluetooth sluchátkové sady, která je odpověď na volání především tourerů, kteří chtějí bluetooth stereo. Nová sluchátková sada s A2DP profilem nazvaná Interphone F4 je prostě paráda, zvuk je prvotřídní, možnosti díky multipoint podpoře jsou větší (např. upozornění na volání protistrany když zrovna poslouchám stream z přehrávače) ale je to přece jen dražší zařízení, sluchátka jsou větší, instalace bude složitější a řekl bych, že to je řešení tak pro 20% uživatelů. Ostatním bude stále vyhovovat víc to, co se prodává už nyní.
Akce Garmin po výstavě
středa 4. března 2009
GPSMAP 620

čtvrtek 15. ledna 2009
Nový katalog 2009

Katalog má letos více něž 1000 stran. Pochopitelně značná část s více než 4500 výrobků zůstává stále v nabídce už řadu let a také není důvod je měnit ale všichni čekají, co tam každý rok bude za novinky. Především najdete v katalogu nové motocykly - Yamaha XT660 Z Tenere, novou Hondu Transalp a nové KTM 690 Enduro. Poprvé dostává větší prostor i ostré enduro BMW G450X.
Hlavní novinkou je ovšem něco, co jsme nečekali a když nám to v Touratechu před koncem loňského roku viděli, byli jsme doslova v šoku. Nové hliníkové kufry ZEGA Pro. Jistě víte že Touratech vyrábí pro BMW systémové kufry na R1200GS Adventure. Prakticky všechny zajímavé konstrukční prvky těchkto kufrů jsou vymyšlené v Touratechu. Mezi asi nejzajímavější považujeme systém zamykání, který umožňuje snadné odepnutí celého víka (jako u tradičních kufrů Zega) a nebo otevření jako v pantech. Nové kufry Zega Pro disponují podobným systémem ale používají relativně levné kovové zámky, stejně jako dříve, které ale nevyžadují žádné vrtání. Konstrukce těchto uzávěrů je dokonalá. Kufry mají nový tvar - jsou oblé, naprosto oblé, mají ochranné plastové rohy, slider na spodní hraně a maličko větší kapacity - 31, 38 a 45l. Budou se vyrábět klasicky asymetrické kombinace a také systémové s výřezem na výfuk na konkrétní motorky, stejně jako dřív. Nově je ale v nabídce plně anodizovaná verze, to znamená že tvrdá elektrochemicky vytvořená vrstvička na povrchu kufru zabrání otěru a špinění věcí a pro ty zákazníky, kteří dbají na dokonalý vzhled, je to záruka stálobarevnosti vnějších ploch. Navíc díky novým rozměrům se do bočního kufru vejde helma. Úchyty na tašku nebo rolku na víku jsou v oblé části pod rovinou horní desky, takže se kufr dá využít jako pohodlné sedátko. Kufry jsou opět velice lehké a extrémně pevné. Myslíme si, že jejich výroba je ukázka možností moderní výroby a považujeme je za opravdovou špičku současného trhu hliníkových cestovních kufrů. Konstrukční detaily jsou nekompromisní, přesnost absolutní. Hlavní hliníkové desky jsou z osvědčeného 1.5mm tvrzeného duralu, zavírání do masivního kovového profilu se 100% vodotěsným a prachotěsným uzavřením. Naprosto nejdou porovnávat s žádným současným továrně nebo malosériově vyráběným kufrem na trhu, Touratech na konstrukci pracoval řadu měsíců a snažili se přijít s řešením, které je prostě absolutní. stěny kufrů jsou svařované stejně jako víka a dna a dno je ke korpusu nýtované pomocí pevnostních nýtů. Celé korpusy jsou kromě toho lepené pro zajištění dokonalé vodotěsnosti a každý kufr je testovaný na vodotěsnost. Všechny ochranné plastové prvky jsou snadno výměnné - např. po pádu. Další inovací jsou praktické prolisy na eventuální montáž výsuvných držadel, které se po použití stáhnou do prolisu a nebrání nijak upevnění dalších zavazadel na horním víku. Montáž se využívá stejná jako u kufrů Zega, osvědčený systém se stejnými rozměry nosičů. Novinkou je ale rozsáhlý systém příslušenoství, který umožňuje snadné výměny různých nosičů a úchytů na vnějších stěnách kufrů podle potřeby. Je snadné na jednu cestu upevnit například lékárnu a na jinou cestu nosič kanystru. Univerzální adaptér je velmi pevný a výměny jsou snadné. Na několika stránkách příslušenství kufrů Zega Pro najdete všechno, po čem by duše cestovatele mohla toužit. To ovšem neznamená, že by tradiční kufry Zega měly končit. Bylo rozhodnuto, že minimálně šest let bude výroba tradičních "dobrodružných" kufrů Zega pokračovat beze změny a pak se uvidí, pokud o ně bude zájem, možná i déle. Nové kufry jsou ale vyráběné průmyslově na stejné lince jako kufry pro BMW - tedy v továrně Touratech, nikoliv v malosériové dílně ve Švýcarsku. Díky tomu by cena kufrů Zega Pro měla být jen nepatrně vyšší než stávající kufry Zega. Nemáme ještě nové ceníky ale rozdíl ceny by měl být minimální. Myslíme si, že agresivní cena a moderní vzhled a maximální kvalita, technické řešení a praktičnost, budou hlavní důvody pro volbu těchto kufrů. Offroad cestovatelé, kteří si potrpí na tradiční styl mají možnost zvolit i klasické kufry Zega a především, řada zákazníků bude mít sady dvě - otlučenou na offroad a adventure výpravy a "hezkou" na silniční cestování. Díky využití stejných rámů a úchytů to není problém. Na dalších 996 stranách najdete řadu dalších novinek, některé očekávané a některé doslova překvapivé. Myslíme si, že stejně jako každý rok, teprve teď dostanou fanoušci dálkového cestování ten pravý dárek, který nesmí chybět na žádném nočním stolku opravdového offroad moto nadšence. Více informací o kufrech Zega a ZegaPro již najdete v produktové části našeho webu na tomto odkazu.
Jen pro zajímavost, pro ČR jsme objednali 3500 katalogů, jako obvykle budou v angličtině, stejně jako vždy je budeme zasílat bezplatně poštou, budou k dispozici na březnové výstavě Motocykl (takže je nemusíte objednávat pokud se na výstavu chystáte) a všechny náklady spojené s dovozem a distribucí těch téměř 4t katalogů hradíme my. Velice nás mrzí, když se nám vrací zaslané katalogy nevyzvednuté nebo z neexistujících adres a proto prosíme, zkontrolujte si dvakrát vaší adresu, na kterou katalog chcete zaslat. Pokud máte jen malou schránku, kam se poměrně tlustá knížka nevejde, stává se že listonoši nechají zásilku ležet přede dveřmi a někdo jí sebere nebo vyhodí apod. Klidně si můžete nechat poslat balíček do zaměstnání nebo ke kamarádům, kde nebude s předáním problém. Je to lepší než čekat a pak být rozmrzelý, že zásilka nepřišla a přitom my jsme jí odeslali.
úterý 9. prosince 2008
Alternativní rámy na různé modely BMW

pátek 28. listopadu 2008
Po letech čekání možná přichází...
Do dnešního dne nebyla na trhu plnohodnotná autonavigační GPS s podporou tak vektorových, tak rastrových map - s vyjímkou přístrojů založených na některé platformě PDA nebo smartphone. Brzy sice přijde na americký trh očekávaná navigace pro turisty - DeLorme PN-40, kterou už webshopy sice prodávají ale ještě se nedodává (na trhu se objevila stejná koncepce s názvem PN-20 ale v praxi byla nepoužitelná kvůli příliš pomalému procesoru). Tento přístroj je ale víceméně také zabalené PDA, které se ale ovládá jako plnohodnotná GPS navigace (t.j. velmi odlišně např. od přístrojů Magelan Triton nebo potažmo Mobile Mapper 6. Umožňuje zobrazit pozici a stopu na rastrových mapách i satelitních fotografiích, což je báječné. Bohužel displej je příšerně malý i na použití pro turistiku, pro naše účely je to doslova sebevražda. Navigace Nuvi 550 má poměrně velký displej s vyšší čitelností (kontrastem) na sluníčku než např. turisticky orientované přístroje řady Oregon, kde se mimochodem podpora rastrových map očekává každým dnem. Americké verze přístroje Oregon řady 400 existují i v námořní verzi, která od počátku podporuje rastrové pobřežní mapy USA. Je tedy logické, že budou následovat i přístroje určené na pozemní využití. Topografické rastrové mapy už Garmin má, z našich zdrojů víme o existenci SD karet (hotové produkty) s mapami např. národních parků ve Velké Británii (Ordnance Survey raster maps UK). Myslíme si, že to konečně vypadá nadějně a spolehlivý a robustní přístroj se snadným ovládání, čitelností na sluníčku, citlivým příjmačem a výběrem topografických i silničních map v rastrovém nebo vektorovém formátu je doslova na dosah ruky.
čtvrtek 20. listopadu 2008
DVD Mongolsko 2008 Filipa "Beby" Webera u nás v prodeji

DVD "Pouští, stepí, tajgou - Mongolsko 2008" máme v prodeji za 299Kč
25101 Říčany
tel.: 724 984 904, 602 100 677, 602 349 970
pevné linky: 272 942 086, 272 937 614
e-maily: touratech@touratech.cz, objednavky@touratech.cz
Pracovní doba: PO-PÁ 10:00 - 18:30h
Odkaz na mapě najdete zde
pondělí 8. září 2008
Backordery - aneb nedodané objednávky
Zkrátka a dobře, s backordery pracujeme neustále a snažíme se tyto situace eliminovat jediným možným způsobem - plánováním poptávky trhu a včasným předobjednáním na náš sklad. Bohužel tento způsob není vítaný dodavateli, protože to zkresluje reálné počty prodejů a výrobci nemají odhad o tom, co se skutečně prodalo a co si distributoři a prodejci objednávají pro sebe do zásob. Pokud se nepříznivě setkají negativní faktory - kupříkladu jeden prodejce objedná na sklad větší množtví, může se stát, že výrobce nemá v konkrétní době naplánovanou výrobu nějakého dílu a pokud zásoby dojdou na dalších dvaceti místech světa a subdodavatel (např. lakovna) má celozávodní dovolenou nebo není dostupný určitý důležitý komponent, je to velký problém. Zákazníci nás často bombardují dotazy, my voláme výrobci a jiným distributorům, jestli by se někde nesehnal jeden kousek navíc - ale skutečně je potřeba počítat i s takovými situacemi a zejména nespoléhat na náhodu že se těsně před dovolenou podaří někde sehnat úzkoprofilový žádaný výrobek, který je do distribuční sítě dodáván v menších sériích než je potřeba apod. Mrzí nás to ale jako prodejci jsme schopní prodávat jen to, co nám výrobci dodají. A ačkoliv je to k nevíře, tak jsou dodavatelé, kteří nejsou schopní vykrýt dodávku určitého zboží pro Evropu ani po roce od objednávky našeho distributora a stejná situace je ve všech jiných evropských zemích. Často si lidé myslí, že to je tím, že jde o dodávky do východoevropských zemí ale protože jsme opravdu v mnoha případech v úzkém styku s evropskými distributory nebo přímo výrobci, víme že to obvykle není ten důvod. Bohužel zákazníci nadávají nám a nás to mrzí ale opravdu bychom rádi prodávali a držíme skladem mnohem větší zásoby, než je obvyklé, abychom to kompenzovali ale i tak se tyto situace stávají a stávat budou. Byli bychom rádi, kdyby bylo vždy všechno ihned ale vypadá to spíš tak, že slovo "backorder" bude čím dál běžnější ve všech oborech ...
úterý 2. září 2008
Pozvánka na promítání a vyprávění o cestování po Mongolsku
Středa 24. září 2008 v 18 hod.
Na motorkách přes Rusko do MongolskaO své letošní a loňské cestě z Evropy do Asie vypráví Filip Weber
Místo konání: Ruské středisko vědy a kultury v Praze 6, Na Zátorce 16.
Malý trailer k chystanému DVD:http://www.bebaweb.cz/beba/mng_trailer_web.wmv
Doporučujeme!!!
čtvrtek 28. srpna 2008
Nový firmware Zumo - 4.40
Aktualita dne - podívejte se na několik fotografií lehce až středně vylepšených motocyklů, které nám proběhly dílnou v posledních dnech. Nové výfuky Hexacone, tlumiče Ohlins, vyhřívaná a komfortní sedla, kufry... Zkrátka vše na dlouhé cesty.. Index galerie je zde, klikněte na fotografii nebo nadpis pro otevření galerie.
pátek 15. srpna 2008
Návštěva cestovatelů z Japonska

středa 6. srpna 2008
Satelitní telefon Iridium k zapůjčení - IHNED
čtvrtek 24. července 2008
Co je u nás nového - v polovině července
Kromě této víceméně technické informace bychom vás rádi pozvali na kvalitní kávu, kterou si u nás nyní můžete dát, protože společnosti AG Foods u nás nainstalovala skvělý stroj Sielaff Sielissimo, který připraví nejen čerstvě mleté espresso, ristretto nebo latté macchiatto ale také horkou čokoládu nebo bílou čokoládu. Kvalita surovin je prvotřídní, rozhodli jsme se používat tu nejlepší kávu (100% Arabica Carte Noire) a holandské čokolády a dávky jsou hodně silné. Stroj máme v pronájmu, téměř všechny verze nápojů stojí 20Kč, což při 8-10g dávkování (26g u čokolády) je na hranici režijní ceny. Každopádně pěnu na kávě dělá opravdu skvělou :)
A poslední informace - skladem jsou dlouho očekávané nerezové padáky na R1200GS a řada novinek z toho, co jsme měli objednané na ukázku - například nové carbon-titanové výfuky Remus Hexacone! Přijďte se podívat!
středa 16. července 2008
Několik poznámek k používání GPS Garmin Zumo
Provádějte update firmware pomocí webupdateru a zejména v druhém kroku nabízené upgrade firmware chipsetů, zejména GPS chipset. Pokud třeba nemáte nahraný nový BT chipset a používáte přístroj Interphone, po ukončení relace "interkom", Zumo po určité době přestane hledat odpojenou sluchátkovou sadu a muselo se manuálně přidat. S novou aktualizací naskočí během několika vteřin automaticky. Tyto vylepšení má běžný uživatel k dispozici jen tehdy, když provádí kontrolu verzí pomocí Webupdateru, nejsou samostatně ke stažení z webu Garmin. Není asi dobré nahrát nejnovější verze čehokoliv den před dovolenou, přece jen se může stát, že je v novém firmware chyba a na cestách se bez přístupu k počítači těžko budete vracet ke starší verzi. Ale pokud je aktualizace již vyzkoušená a nebo máte možnost jí otestovat, je to asi lepší volba než jet s dva roky starým firmware. V případě pochybností klidně zavolejte, jak se ta která aktualizace chová v praxi a jaké jsou s ní zkušenosti.
Čas příjezdu do cíle - ve starších verzích firmware měla GPS samoučící funkci, takže během krátké doby zjistila reálné průměrné rychlosti uživatele pro daný typ vozidla a daný typ komunikace a podle toho alternovala vypočítaný čas příjezdu (ETA) z údajů tvůrce mapy. Zdá se, že nové verze tuto funkci ignorují a čas příjezdu je počítán čistě podle údajů o průměrných rychlostech v mapách. Dávejte si na to pozor při plánování odjezdů trajektů apod. Údaj o příjezdu je skutečně velmi přibližný a nepočítá se do něj čas plánovaných zastávek na čerpacích stanicích, jídlo a odpočinek. Před cestou si můžete vynulovat počítadla palubního počítače a podívat se na skutečnou průměrnou rychlost, jakou za celý den jedete. Takže i když dosahujete třeba průměr z jízdy 110km/h a máte dnes ujet 750km, tak při celkovém průměru 70km (kvůli častým zastávkám) nemůžete počítat že to zvládnete dřív než za 10-11h. Málokdo si uvědomuje, jak je zejména skupina pomalá a kolik času se zastávkami nabere.
V Alpách možná narazíte na nepříjemný fenomén, který se objevuje na všech moderních motocyklových GPS - některé úseky horských silnic a zejména průsmyky, jsou označené tvůrci mapových podkladů jako "sezónně uzavírané". To znamená že nejsou otevřené pořád, je tam jednosměrný režim nebo jsou otevřené jen v létě nebo jen do večera apod. Bohužel nikdo neví, jak nastavit dobu platnosti těchto omezení (a to ani v přístrojích, které mají možnost nastavení uživatelských preferencí výpočtu trasy přímo v přístroji). Jednou je nějaká silnice označená jako "sezónní" a třeba do začátku července bylo na některých průsmycích problém spočítat trasu automaticky přes vrchol průsmyku. Zumo navigovalo nahoru a pak zpátky a oklikou na druhou stranu, protože vrchol byl označen jako neprůjezdný. Typické místo tohoto typu je za tunýlkem na vrcholu Hochalpinestrasse na Grossglockneru, pokud chcete jet na Lienz. Pochopitelně že když to místo projedete, okamžitě se trasa přepočítá ale do té doby se zobrazuje nesmyslný údaj o vzdálenosti do cíle. Jedním řešením je umístit do problematického místa (na druhou stranu) několik průjezdních bodů (to obvykle pomůže) nebo v nejhorším případě přerušit trasu a nechat spočítat úsek na vrchol passu a pak druhou část z vrcholu dál, třeba o kilometr posunutý. Uživatelé hlásí že po 1. 7. se některé avizované problémy tohoto typu nevyskytly. Možná je to dané nastavením těch časů v mapách ale nevíme jak to ověřit.
Dalším "alpským" problémem je nastavení preferencí kudy se nemá trasa počítat. Jde o známé menu "objížďky" v nastavení navigace, které je na GPS dodávaných od nás přejmenované na "vyhni se...". Pokud tam máte zaškrtnutou volbu "obrat do protisměru" a poslední volbu "nezpevněné cesty", můžete v Alpách narazit na problém. Některé fantastické serpentinové úseky (typicky na Passo di Stelvia) jsou tak zatočené, že si navigace myslí, že tam musíte udělat otočku do protisměru a tak vás na daný úsek nebude navigovat! Navigace totiž nevidí silnici prostorově ale promítnutou na rovinu a když se na některé serpentiny s vracečkami podíváte, tak se může jevit, že se otáčíte téměř na místě a navigace tomu chce zabránit, protože jí přikazujete že se "nesmí otočit do protisměru". Totéž zákaz průjezdu šotolinou. Některé vrcholové pasáže menších passů (třeba tunýlky) jsou v mapách označené jako "nezpevněné cesty" a navigace vás tam nepovede, pokud máte tuto volbu zaškrtnutou.
Při ježdění také můžete narazit na problém rekalkulace (i s vypnutou volbou v menu navigace - recalculation) pokud se na některém slepém úseku vracíte stejnou cestou. Pokud jste měli na slepém konci průjezdní bod, pak to neudělá ale pokud jste se jen jeli projet třeba na slepou odbočku na vyhlídku na ledovec z vrcholku Hochalpinestrasse na Grossglockneru a vracíte se zpátky, navigace si myslí, že jste si rozmysleli cestu a přepočítá trasu, i když to nechcete. Ideální je v takovém případě na chvíli navigaci po trase vypnout a vrátit se k ní po návratu z projížďky nebo přidat průjezdní bod na místo otočky.
A na závěr nejčastější dotaz "po dovolených" - kde najdu celou projetou stopu (záznam kde jsem jezdil)? Zumo mi ukáže jen posledních pár dnů? Ano, Zumo ukáže a do MapSource natáhne z navigace jen posledních asi 1500km prošlé stopy. Celý záznam musíte najít ručně v navigaci připojené k počítači jako disk, je to ve složce GPX a podsložce Archive. Jednotlivé soubory jsou označené číslem od 1 do 10 a jdou přímo otevřít přetažením do MapSource, kde je snadné je spojit do jednoho záznamu nebo odmazat to, co nechcete apod.
Hezké ježdění přeje
Touratech-CZ
čtvrtek 10. července 2008
Co je nového začátkem července...
TTAG: Tento týden (28.) by měly z výroby do centrálního skladu přijít dlouho očekávané díly, které byly dočasně mimo výrobu kvůli prioritě výroby dílů pro F800GS. Polovina objednávek například padacích rámů R1200GS bude vyřízena ještě do konce týdne (myšleno že budou přiřazené jednotlivým dovozcům, kteří je dovezou ve svých obvyklých zásilkách), většina objednávek Zega kufrů má být již skladem, rámy jsou ve výrobě a měly by jít dnes do laku ve vyšším počtu než jsou stávající objednávky. I přes tyto problémy je 95% výrobků z katalogu dostupných okamžitě.