Americký výrobce GPS navigací - GARMIN, představil na některých trzích nový přístroj řady ZUMO, určený tedy pro motocyklové využití.
GARMIN ZUMO 350LM


Přístroj ve verzi pro USA testujeme od února letošního roku a máme s ním najeto mnoho tisíc kilometrů v autě i na motorce. V každém případě navigace zaujme svým vzhledem, který připomíná gumový potah - i když někde jsou to jen tvrdé plasty. Bohužel spodní část (na rozdíl od Zuma 550) kde je slot na mSD kartu a audio výstup, kryje jen obyčejný a snadno odchlípnutelný pruh pryže, který velmi neochotně drží v zavřené poloze. Navigace nemá vstup externí antény a namísto dlouhého systémového konektoru držáku má jen dva kontakty. USB zásuvka (pod pryžovou krytkou vzadu) je mini provedení - tedy starší klasika, nikoliv nový typ mikro jako u většiny telefonů.
Po zapnutí zaujme především mnohonásobně delší startovací čas a jasně svítící nápis Garmin, který značí použití nového typu displeje. Vlastní tělo má podobné rozměry jako Zumo 660 - 13 x 9.4 x 3cm. Displej má rozlišení 480 x 272px, tedy nic nového. Nový je ale jas displeje, který byl (podle našich informací) zvýšen na 700nits z původní hodnoty 500nits. Je to opravdu znát venku na sluníčku. V místnosti není kromě výrazně studenějšího barevného podání nového přístroje příliš rozdíl mezi Zumo 660 a 350, venku je rozdíl vidět. Pochopitelně že to není srovnatelné s displejem typu GPSMAP 278C, které jdou nasměrovat přímo proti slunci s úžasným kontrastem ale je to změna k lepšímu. Baterie vydrží přibližně 6 hodin, navigace pochopitelně snižuje jas až do úplného vypnutí podsvícení.

Chybí veškerá podpora telefonování, protože přístroj obsahuje jen jeden BT modul s profilem pro hlasovou navigaci a zcela chybí podpora MP3 přehrávače. To bude asi velký problém. Je možné, že tato funkce bude ještě povolena ale BT sluchátková sada na obou testovacích zařízeních nefunguje v A2DP profilu a je možné, že podpora hudby se u této řady vůbec nepředpokládá.
Chybí (a tato vlastnost již byla rozhodnuta a nebude se v dohledné době měnit) funkce pro zobrazení cizí prošlé stopy (tzv. offroad tracks). Není možné ani zobrazení fotografií (včetně úvodní).
Nastavení zobrazení nabízí nové "přístrojové panely" - hodně podobné panelům známým u starých navigací řady StreetPilot. Některé jsou hezké, jiné kýčovité ale především zabírají spolu s obří horní lištou velkou plochu displeje, takže mapa je sice hodně široká ale není moc vidět kam se jede, pokud je směr trasy nahoru. Hodně chybí datové panely na pravé straně displeje s možností nastavení zobrazených údajů. To byla oblíbená funkce na Zumu 660 (a řadě starých přístrojů). Tady to chybí. Ostatní funkce jsou prakticky totožné s ovládáním Zuma 660, liší se jen v detailech. Bohužel některé detaily jsou naprosto otravné a vývojový tým je nepovažuje za důležité aby to bylo potřeba opravovat. Například při uložení pozice do oblíbených je potřeba naprosto zbytečně několikrát mačkat menu.

Napájecí záda na motorku jsou podobného typu jako u Zuma 660 ale napájecí kabel připomíná spíš Zumo 220 - na konci je regulační krabička o rozměrech asi 4 x 4 x 2cm. Bohužel díky ní je obtížné protažení kabelu k baterii bez sundávání nádrže apod. Kabel je v zádech zajištěný červíkem a je možná jeho výměna. Nicméně při montáži pomocí základny RAM (rozteče šroubů jsou na to přímo dělané) není možné kabel z držáku vyndat. Zamykací držák určitě bude vyrábět Touratech ale na vývoji začali pracovat asi před dvěma týdny, protože nebyla finální verze plastového odlitku napájecích zad od Garminu a dokud není finální verze, nemá smysl řešit konstrukci držáku. Očekáváme, že by se držák mohl dostat do výroby ještě tento rok i když přístroj se např. na německém trhu má dodávat až na podzim.

Aktualizace srpen 2012: bohužel aktuální firmware obsahuje chybu modulu BT, takže není možné přenášet hlasové pokyny do sluchátek. Alespoň jsme zatím nenašli žádná sluchátka na motocykl nebo i obyčejné "bondovky", se kterými by to fungovalo. Čeká se na opravu FW.
Žádné komentáře:
Okomentovat