V časopisech (např. Motohouse a Motoráj) a zejména v chystaných vydáních katalogů motocyklů 2011 (Supermoto, Motohouse...) můžete vidět naší novou reklamu. Po dohodě s produkcí M-C-N (http://www.moto-cestou-necestou.cz/) jsme použili jednu z fotek z naší cesty v Maroku, protože si myslíme, že dokonale vystihuje ten styl cestování, pro který prodáváme adventure doplňky. Na fotce je vidět prakticky plně "naložené" BMW F800GS s našimi doplňky a přestavba R1150GSA do rallye/adventure podoby. Oba stroje jsou vybavené sadami hliníkových kufrů ZegaPro. Sada na F800GS je například 01-052-3101-0. Na 1150GSA jsou v černém anodizovaném provedení s nerezovými rámy (každý kdo navštíví naší prodejnu může tyto autentické kufry vidět na vystavené 1200GS, můžete se podívat, že i po asi padesáti pádech v Maroku jsou stále perfektní, poškrábání je minimální a vnitřní otěr nulový (a to jsem nepoužíval vnitřní tašky a materiál byl v kufru volně). Na F800GS je vidět žlutá rolka Ortlieb s horním plněním o kapacitě 50l (01-055-0098-0) kterou prodáváme obvykle v sadě s dvojicí kurt ale v tomto případě je upevněná nejpraktičnějším typem kurty, které známe - RokStrap StrapIt Motorbike (01-055-0406-0), což je kurta doplněná silnou pružnou částí, takže se sama dopíná i když materiál v rolce mění tvar. Kurty se prodávají v sadě po dvou a je to skvělý dárek pro motorkáře za pár korun a opravdu praktický, který každý cestovatel ocení. Na 1150GSA je vidět na zadním nosiči jeden z našich populárních "tailbagů", tedy pevných textilních tašek (v tomto případě s nastavitelným objemem) na věci, které člověk chce mít po ruce když zastaví. Výběr těchto tašek různých tvarů a velikostí najdete zde. Ochranné prvky na F800GS jsou vidět na první pohled (a byly opravdu potřeba, protože motorka často padala). Za nejdůležitější považujeme určitě padáky (01-048-0300-0 + 01-048-0302-0), kryty rukojetí (velký výběr zde) se spoilery a např. kryt rozměrného chladiče (01-048-0137-0). Pěkně je vidět i ochrana ventilových vík na boxeru (01-051-0508-0) z 5mm duralu v kombinaci s 5mm nerezem. Tyto kryty jsou u 1150GS dostatečné pro zkušenějšího jezdce i při ježdění offroad ale v případě potřeby lze přidat ještě ochranu padacím rámem. Zmíněná 1150GSA je radikální přestavba, kusová záležitost, kterou jsme dělali spíš pro vyzkoušení toho, co se dá s boxerem udělat. Historie této přestavby je popsaná do detailu zde. Využili jsme mnoho dílů ze sériově vyráběných konverzních sad Tourtech ReVamp (detaily zde) a to zejména v zadní části motocyklu. Přední část s Ohlins tlumiči se zdvihem 33cm a karbon-kevlarový kokptit je naše unikátní řešení pro ultimátní offroad ježdění. Na fotce ale není vidět například kryt na centrálním stojanu, který je v kombinaci s hlavním krytem motoru velmi užitečný při přetahování stroje přes kameny nebo kmeny stromů (např. zde) nebo kryty světlometů (v tomto případě makrolonové, které se ale zapráší). Na 1150GSA je dálkové světlo osazené xenonovou parabolou z konverzní sady ReVamp, na F800GS je klasická dvojice přídavných světlometů (vlevo xenon, vpravo halogenová mlhovka - 01-048-0280-0). To z důvodu homologace, protože na motorce není možné nikde v Evropě používat dvojici dálkových přídavných světel. Proto je u nás vždy jedno přídavné dálkové (tedy xenon - zapínaný pouze se zapnutým dálkovým hlavním světlem) a jedno přídavné halogenové (tzv. mlhové ale používá se právě při ježdění offroad protože nasvítí terén těsně před motorkou a hodně do šířky). Možná alternativa jsou i dvě přídavné halogenové světla. V tomto případě byl stroj vybavený dvojicí vypínačů, takže halogen šel zapínat kdykoliv a xenon šel ovládat nezávisle při zapnutém hlavním dálkovém světle samostatným vypínačem. Jezdec tedy má možnost řídit osvětlení stroje v mnoha různých úrovních (tlumené + dálkové + xenon + halogen a kombinace). Jediná nepovolená kombinace je tedy tlumené + xenon a naše zapojení to také neumožňuje, protože to není povolené a bývá to i předmětem namátkových kontrol např. na rakouských dálnicích. F800GS bylo vybavené nastavitelným (výškově i sklonem) štítem Desierto typu F (01-048-1002-0) a přístrojovým panelem se zásuvkami (01-048-0431-0). Desierto je obrovský "upgrade" sériového motocyklu, nejenže výrazně změní vzhled F800GS, které s ním vypadá "dospěle", ale především je neskutečně praktické, protože lze opravdu dobře nastavit proudění vzduchu tak, aby nezasáhlo do přilby i poměrně vysokých jezdců. F800GS bylo také vybaveno prodyšným goretexovým sedlem Kahedo (typ 01-055-2240-0), které je nejvhodnější pro ježdění v horkých klimatických podmínkách. Výběr našich sedel pro F800GS je zde. Toto konkrétní sedlo má látkový trilaminátový povrch, který má sice nižší adhezi než standardní sedla Kahedo, to ale v našem případě nevadilo, protože oblečení Rukka Airoad má na kalhotách speciální adhezivní vrstvu právě pro tyto účely). Podstatné je, že umožňuje tělu dýchat při jízdě v sedě a věřte, že při mnohaset kilometrových přejezdech v teplotách nad +45°C to oceníte! Lidé se často ptají, jak může sedlo dýchat, když pod látkou je pěna. Máme v prodejně na ukázku použité materiály a rádi vám to předvedeme, nicméně pro představu - přímo pod látkou potahu sedla (tedy goretexovým laminátem vysoké gramáže a odolnosti) je vrstva z materiálu, který prakticky drží tělo nad pěnovým korpusem sedla a umožňuje vodním parám odcházet do stran. Okamžitě to bude jasné z obrázku, kde je ten samý princip (jde o Rukka protektor APS).
Když jsme u oblečení a výbavy, tak oba jezdci mají na sobě komplet Rukka Airoad z hyperprodyšného materiálu Cordura AFT (více o tomto materiálu píšeme v předchozím článku v blogu) s prodyšnými protektory. Prodyšné oblečení propagujeme i v butikové inzerci, která vyjde v katalogu Motohouse a její ukázku můžete vidět na dalším obrázku. Co není vidět, jezdci jeli ve funkčním spodním prádle Rukka řady Seamless. Václav Noid Bárta (zpěvák, skladatel a herec) na F800GS zkoušel jiné prádlo jen jediný den a okamžitě ho vyhodil a vrátil se k Seamless, které považuje za nejlepší motocyklové funkční prádlo do extrémního horka. Jeli jsme celých 14 dnů v jednom prádle, každý den stačilo vyprat trenky a tričko ve studené vodě a to bylo vše. Díky antibakteriální úpravě nebylo absolutně problém. Rukka Airoad oblečení se na této cestě osvědčilo na 100%, nedovedu si představit, že bych na nějakou další cestu do podobného klimatu jel s něčím jiným, než s oblečením z AFT Cordury. I při teplotách kolem +50°C (v kokpitu motorky jsem naměřil na přejezdu ze Zagory do Merzougy +56°C) jsme nebyli propocení. AFT materiál dokonale větrá po celé ploše (s vyjímkou kevlarem zesílených ploch na ramenách, loktech, kolenou...) a pot se i při velkém výdaji energie při jízdě offroad odpařuje a nezanechává vůbec ošklivé mapy, jako v případě jakéhokoliv obyčejného cordurového oblečení, které jsme kdy předtím používali. 3x jsem byl v Africe s oblečením Rallye2 a musím říct, že vždy došlo k tomu, že jsem propotil rukávy bundy až po ramena (kromě dalších částí) a v okamžiku, kdy se látka propotí a začnou se tvořit solné mapy, přestane úplně bunda fungovat a z člověka leje tak, že má chuť celou bundu vyhodit. U Rukka Airoad jsem byl doslova v šoku (byl to náš první test tohoto oblečení v Africe), jak skvěle AFT funguje. Navíc občas stačilo oblečení vyprat ve sprše (prostě se kompletně postavíte do sprchy) a během 15 minut jízdy bylo zcela suché a nic nesmrdělo. Po příjezdu jsem vypral oblečení ve studené vodě s tekutým pracím práškem v pračce a vypadá jako nové a každému ho můžu v prodejně ukázat. Na obrázku je také vidět, že jsme měli camelbaky (v případě Noida) nebo Source (izraelská firma která dodává hydratační systémy pro armádu) v případě 1150GSA. Výběr hydratačních systémů najdete zde a nebo je možné koupit např. enduro ruksak v sadě s vakem Source jako např. skandinávský Haglofs, což je právě to, co používám na obrázku já. Na obrázku je dále vidět např. bezdrátová komunikace v přilbách Interphone F4, kterou máme propojenou s vysílačkou a v případě Vaška Noida to bylo propojené s GPS navigací Zumo 660, která je pěkně vidět na F800GS v držáku Touratech na řídítkách. Tyto navigace prodáváme nejčastěji jako MAXI sady, ve které je nejen kompletní navigace od českého zastoupení Garmin ale navíc příjmač dopravních informací TMC, lepší topografická mapa ČR, zmíněná bezdrátová sada Interphone F4 (s dvojicí sluchátek pro všechny typy přileb) a s kovovým odpruženým zamykacím držákem. Cena tohoto setu je aktuálně 25 tis. Kč s DPH včetně doživotní garance aktualizací evropských map zdarma, předinstalace a dvouhodinového školení. V případě Maroka jsme pochopitelně používali topografické mapy této země - k dispozici je jedna bezplatná a jedna komerční mapa a obě se vhodně doplňují a báječně fungují. Pokud máte jakékoliv dotazy k vybavení nebo technice, kterou jsme v Maroku používali, stačí napsat mail (touratech@touratech.cz) nebo napsat do diskuze tady v blogu a rádi odpovíme a řekneme, co se osvědčilo a co ne...
Když jsme u oblečení a výbavy, tak oba jezdci mají na sobě komplet Rukka Airoad z hyperprodyšného materiálu Cordura AFT (více o tomto materiálu píšeme v předchozím článku v blogu) s prodyšnými protektory. Prodyšné oblečení propagujeme i v butikové inzerci, která vyjde v katalogu Motohouse a její ukázku můžete vidět na dalším obrázku. Co není vidět, jezdci jeli ve funkčním spodním prádle Rukka řady Seamless. Václav Noid Bárta (zpěvák, skladatel a herec) na F800GS zkoušel jiné prádlo jen jediný den a okamžitě ho vyhodil a vrátil se k Seamless, které považuje za nejlepší motocyklové funkční prádlo do extrémního horka. Jeli jsme celých 14 dnů v jednom prádle, každý den stačilo vyprat trenky a tričko ve studené vodě a to bylo vše. Díky antibakteriální úpravě nebylo absolutně problém. Rukka Airoad oblečení se na této cestě osvědčilo na 100%, nedovedu si představit, že bych na nějakou další cestu do podobného klimatu jel s něčím jiným, než s oblečením z AFT Cordury. I při teplotách kolem +50°C (v kokpitu motorky jsem naměřil na přejezdu ze Zagory do Merzougy +56°C) jsme nebyli propocení. AFT materiál dokonale větrá po celé ploše (s vyjímkou kevlarem zesílených ploch na ramenách, loktech, kolenou...) a pot se i při velkém výdaji energie při jízdě offroad odpařuje a nezanechává vůbec ošklivé mapy, jako v případě jakéhokoliv obyčejného cordurového oblečení, které jsme kdy předtím používali. 3x jsem byl v Africe s oblečením Rallye2 a musím říct, že vždy došlo k tomu, že jsem propotil rukávy bundy až po ramena (kromě dalších částí) a v okamžiku, kdy se látka propotí a začnou se tvořit solné mapy, přestane úplně bunda fungovat a z člověka leje tak, že má chuť celou bundu vyhodit. U Rukka Airoad jsem byl doslova v šoku (byl to náš první test tohoto oblečení v Africe), jak skvěle AFT funguje. Navíc občas stačilo oblečení vyprat ve sprše (prostě se kompletně postavíte do sprchy) a během 15 minut jízdy bylo zcela suché a nic nesmrdělo. Po příjezdu jsem vypral oblečení ve studené vodě s tekutým pracím práškem v pračce a vypadá jako nové a každému ho můžu v prodejně ukázat. Na obrázku je také vidět, že jsme měli camelbaky (v případě Noida) nebo Source (izraelská firma která dodává hydratační systémy pro armádu) v případě 1150GSA. Výběr hydratačních systémů najdete zde a nebo je možné koupit např. enduro ruksak v sadě s vakem Source jako např. skandinávský Haglofs, což je právě to, co používám na obrázku já. Na obrázku je dále vidět např. bezdrátová komunikace v přilbách Interphone F4, kterou máme propojenou s vysílačkou a v případě Vaška Noida to bylo propojené s GPS navigací Zumo 660, která je pěkně vidět na F800GS v držáku Touratech na řídítkách. Tyto navigace prodáváme nejčastěji jako MAXI sady, ve které je nejen kompletní navigace od českého zastoupení Garmin ale navíc příjmač dopravních informací TMC, lepší topografická mapa ČR, zmíněná bezdrátová sada Interphone F4 (s dvojicí sluchátek pro všechny typy přileb) a s kovovým odpruženým zamykacím držákem. Cena tohoto setu je aktuálně 25 tis. Kč s DPH včetně doživotní garance aktualizací evropských map zdarma, předinstalace a dvouhodinového školení. V případě Maroka jsme pochopitelně používali topografické mapy této země - k dispozici je jedna bezplatná a jedna komerční mapa a obě se vhodně doplňují a báječně fungují. Pokud máte jakékoliv dotazy k vybavení nebo technice, kterou jsme v Maroku používali, stačí napsat mail (touratech@touratech.cz) nebo napsat do diskuze tady v blogu a rádi odpovíme a řekneme, co se osvědčilo a co ne...
Žádné komentáře:
Okomentovat