pondělí 14. listopadu 2011

Co nás zaujalo na EICMA 2011

Galerie fotek je zde: EICMA 2011 - fotky

Začnu Touratechem - na stánku představili v reálu nové tlumiče, které se budou pro BMW dodávat jako tlumiče Touratech by Tractive. Firma Tractive je z Holandska, jsou to lidi z továrny WhitePower, kteří po restrukturalizaci výroby WP přišli o práci (továrna byla zrušena) a rozhodli se kompletně založit novou firmu a dělat sami na sebe. Mají desítky let zkušeností a ve vedení firmy jsou například bývalý šéfkonstruktér WP a autor systému ESA-1 a ESA-2, vývojář který měl na starosti kombinace planžet a trysek pro všechny motorky KTM atd...My jsme s nimi ve spojení od ledna a budeme prodávat (přímo) všechny jejich výrobky ale v průběhu roku se dohodli na tom, že tlumiče pro velké BMW budou dodávat jako OEM pro Touratech exkluzivně, takže některé tlumiče budou výhradně od Touratechu. Tlumiče Tractive jsou cenově mezi WP a Ohlins, provedení a konstrukce je na nejvšší možné úrčovni. Sestavené tlumiče například ve výrobě testují na 5000 plných cyklů, ve srovnání s tím tlumiče WP se testují na pár stovek cyklů. Systém tlumičů Tractive je modulární - to znamená, že si můžete koupit základní tlumič a vybavit ho postupně dalšími doplňky - hydraulikou, externí expanzní nádobou (na hadici v benžu otočnou - usnadněná montáž) atd. Na veletrhu představili pár hlavních novinek pro příští rok - systém PDS, který se dá doplnit do všech tlumičů této značky - to je systém dalšího pístu (spodního) s kompresní nádobkou uvnitř tlumiče, který začíná fungovat třeba na poslední 20% dráhy tak, aby nikdy nedošlo k tvrdému dorazu. Tlumení se prostě před dorazem na dno prudce progresivně zvýší tak, že to nejde nikdy natvrdo. Testovací pilot Touratech Racing týmu zkoušel s tou přestavěnou F800GS (vybavenou tlumičem Tractive ale málokdo si toho na fotkách všiml)  skákat v Anglii maximální skok, který zvládnul a nepodařilo se mu jít na doraz. Říkal nám, že nic tak fungujícího za svých 15 let závodní kariéry ještě nejezdil, že to je sen. Navíc Tractive přímo na stánku představil svůj elektricky řízený tlumič, který je možné ovládat z ESA nebo z dodávaného řídícího panelu Tractive. Zadní tlumič je hotový a bude se dodávat ve dvou verzích - elektricky stavitelné předpětí nebo v kombinaci s elektricky měnitelnou charakteristikou tlumiče, který reaguje na změnu již v průběhu první komprese! To znamená, že jakmile zmáčknete tlačítko pro zvýšení tuhosti, zareaguje tlumič aniž by musel dokončit celý cyklus. Reakce je prostě okamžitá. Je to jakoby další generace ESA - pouze s tím, že ti lidi, kteří to vymysleli, už pro WP nepracují a dělají to pro sebe a chtějí, aby to bylo to nejlepší co se na světě dá pořídit. A asi to tak je. Na stánku byla testovací F800GS vybavená i prototypem elektricky řízených cartridgí předních vidlí a zkoušel jsem na tom rajtovat a je to něco úžasného. Zmáčknete tlačítko a máte jiný podvozek. Reakce je prostě okamžitá a na rozdíl od ESA nemusíte zastavit a motorku odlehčit a dá se to měnit přímo za jízdy v nejtěžším terénu -kdy jen potřebujete. Tlumiče mají černé tělo, bílou pružinu (pružiny vydábí pro Tractive stejný dodavatel jako pro WP) a v případě Touratechu žlutě eloxované díly, v případě Tractive žlutooranžově eloxované. Kombinace pro Touratech budou dělané exkluzivně a nebudou je dodávat nikomu jinému. Jinak v nabídce mají i tlumiče pro čtyřkolky, sněžné skůtry a závodní auta...
Na stánku byly k vidění i plně naložené motorky z modelové řady BMW 2012 včetně speciálních edicí - např. k vidění byl modrý model tankbagu apod. Ještě novinkou pro příští rok bude sjednocení stávajících tří katalogů do jednoho - měl by mít 1700 stran a rozměry mezi dnešním adventure a streetline..
Touratech také představil finální verzi barevné kombinace další verze Companero oblečení - bude se dodávat v černo-šedé verzi, která je víc přijatelná pro touring. Šedo-žlutá verze zůstává dál. Na streetline motorkách byl k vidění nový modulární systém textilních zavazadel a představili i nové výrobky pro nové modely motorek (např. Husqvarna). Na další stroje se čekalo na uvedení na trh právě na EICMA.

Interphone představil nový komunikátor F5. Jeho hlavní výhodou je možnost současné komunikace (konference) šesti (a více) lidí bez nutnosti přepínat A-B-C apod. Vzdálenost je v plném duplexu u šesti motorek možná až na 1800m (garantováno) ale zkoušky ukazují dosah přes 2.5km. Dvě motorky mohou mezi sebou komunikovat až na 1300m. Jednotlivé moduly totiž fungují jako opakovače signálu. Upřímně řečeno, z vysvětlování na stánku jsme nikdo nebyli moc moudří a během 14 dnů budeme mít F5 na test, tak to vyzkoušíme. Podle údajů to má mít komunikaci 4 lidí plus dva na interkom ale nechápu jak to je myšlené. Každopádně F5 má také vestavěné rádio a hlasové menu, které podle dovozce by mělo být přeložené do češtiny. BT standard je verze 3.0, umí to nejen A2DP ale i AVRCP profily. F5 je kompatibilní s dalšími modely řady F. Hlavně pro milovníky hudby na cestách bude potěšující, že sluchátka jsou v hifi kvalitě. V balení je opět jak mikrofon na tyčce, tak integrální. Novinkou je, že tělíčko má mikro USB konektor - takže pro nabíjení nepotřebujete žádnou speciální nabíječku, stačí ta od dnes jakéhokoliv mobilu s vyjímkou Apple. V tělíčku je zdířka na další 3.5mm audisignál po kabelu (třeba externí MP3 apod).

Rukka představila na stánku svého italského dovozce nové modely oblečení pro sezónu 2012. Protože jsme již před měsícem museli udělat předobjednávku na celý příští rok, tak to nebylo moc překvapivé ale lidi to viděli asi poprvé. Jako hlavní novinka je nová řada R-Star z nové generace elastického trilaminátu Goretex. Je to pevnější (o 20%) proti prodření při pádu a má o 25% vyšší prodyšnost při stejné hmostnosti. Na místech kde jsou chrániče je navíc materiál superfabric s keramikou. Jednou z atraktivních verzí je bílý předek a černá vzadu s obřím svítícím R přes celou bundu vpředu - reflexní plocha je tak velká, že nahrazuje někde povinné svítící pásy. Modrá a reflexní zelená verze na černé se mi už tak nelíbí. Podle výrobce je to testované na teploty i přes 35°C a je to použitelné (pochopitelně je tam i větrání). Nicméně v dešti to je 100% a proti běžnému trilaminátu Goretex Pro Shell je to díky elastičnosti hrozně pohodlné. Navíc tam není tradiční sada protektorů RVP ale   Novinkou byly i rukavice Vauhti - enduro střih ale s goretexem, takže nepromokavé. Protože lidi docela chtějí kratší enduro rukavice s chráničem kloubů ale nepromokavé, tak se mi to líbilo a už je máme objednané do nabídky 2012..

No a jestli mě něco fakt zaujalo, tak to byly vystavené stavby. Pochopitelně včetně R1200GS biturbo. Ale koukněte se na ty supersporty s motory S&S, i když nejste třeba fanoušci V-Twinů, tak tohle musíte uznat že je kus práce.. Naopak představené tovární novinky jsou nic moc. Na fotkách to asi není vidět ale když na super novém obřím enduru - vlajkové lodi nějaké firmy - vezmete za kufr a on se hýbe v úhlu 20 stupňů, protože jen volně visí ve dvou plastových hácích nahoře a dole má plastový úchyt s tolerancí asi 5cm, tak to není normální. Nějaký francouzský novinář vedle mě to tam natáčel na video, moc hezká vizitka to nebyla. To samé třeba přídavná světla. Sice s 5mm duralovou krytkou aby to vypadalo dost "adventure" ale držák pod tím plastový... Docela se mi líbí nová Yamaha 450 model 2012 a nádherný byly pochopitelně obě rallye motorky KTM. Mimochodem všimněte si SuperTenere z rallye faraonů a také harley s roadbookem...


Žádné komentáře: