pátek 15. srpna 2014

550 tisíc kilometrů na jednom sedle Touratech

Zajímavost ze světa - Darrll van der Merwe z Jihoafrické Republiky najel s jedním sedlem Touratech 550 tisíc kilometrů a podělil se o své zkušenosti. Možná to bude zajímavé i pro někoho z českých zákazníků, kteří váhají nad výměnou sériového sedla a přemýšlí, které je pro ně dobré...

Darrell van der Merwe: "První 1200GS jsem koupil v roce 2004 a byl to předváděcí motorcykl pro novináře, který zůstal po představení nového motocyklu v Jihoafrické Republice na prodej. Koupil jsem ho od prodejce v Johannesburgu a jel jsem rovnou z prodejny do tehdejší prodejny Touratech v Centurionu. Můj kamarád byl majitel zastoupení Touratech a já měl jedno z úplně prvních 1200GS v Jižní Africe, takže jsem mu jí jel ukázat. Na prodejně měli stát motorku se sníženým sedlem Touratech. Sedl jsem si na ní a okamžitě jsem ucítil, že se mi sedí víc pohodlně a hlavně že obě nohy můžu dát stabilně na zem. Sedlo jsem si hned ten den koupil a tím to začalo.

Na té první motorce jsem najel 80 tisíc km za 18 měsíců včetně výletu do Botswany, Zambie, Malawi a Tanzánie. Poslali jsme motorky i na Zanzibar a jezdili po ostrově a pak zpátky do Johannesburgu. BMW potom uvolnilo do prodeje nový R1200GS Adventure a já si ho koupil a sedlo jsem přehodil z mé první 1200GS na nové GSA. V roce 2006 jsem začal provozovat vlastní moto-cestovku GS Adventure Motorcycle Tours a měl jsem vlastní modely GS Adventure 2006 a 2007 a také Adventure z roku 2012 na které jezdím teď. V roce 2008 mě prodejce Zambesi Motorrad půjčil do cestovky dvě BMW GS Adventure na celý rok a sami jsme provozovali čtyři 1200GS. Bez ohledu na to, na které motorce jsem na té či oné cestě jel, vždycky jsem používal svoje úplně původní snížené sedlo Touratech, které jsem jen přehodil na tu motorku. Je to jako můj domov, cítím se na něm prostě jako doma a neztratilo nic ze svého komfortu i za těch 11 let.

S firmou jezdíme dlouhé výlety z Jižní Afriky do Namibie, Botswany, Zambie, Zimbabwe, Malawi, Mozambiku a do Lesota. Touratech sedlo přežilo všech šest mých motorek, na kterých jsem najel za 11 let více než 550.000km. A jezdíme ve náročném klimatu, sedlo je vystavené velkému žáru slunce a lijákům v období dešťů. Odolnost toho sedla je opravdu skvělá. Sedlo i po tak dlouhé době a více než půl milionu kilometrů vypadá pořád dobře, nikdy nebylo nekomfortní a prakticky na něm není vidět opotřebení kromě vyleštěného povrchu na určitých místech. Je to opravdu skvělý výrobek.
Nyní jsme přešli na BMW 1200GS LC model 2014 a já jsem si právě objednal pro sebe BMW 1200GS Adventure LC. Bohužel moje staré sedlo na ty nové modely nepasuje. Nová motorka je o trošku vyšší a opět to pro mě znamená, že budu muset použít snížené sedlo a tady není absolutně žádného sporu o tom, jaké sedlo chci - Touratech!

Darrell van der Merwe
GS Adventure Motorcycle Tours
Jihoafrická Republika

Žádné komentáře: