pondělí 17. srpna 2015

Nové tlumiče Touratech Suspension Plug&Travel ESA

Touratech v těchto dnech uvádí na trh novou verzi "elektrických" tlumičů řady Plug&Travel - jako přímou náhradu pro starší BMW řady GS se systémem ESA.

Tlumiče řady Plug&Travel jsou aktivní tlumiče s elektricky řízeným přepouštěním oleje pomocí interního solenoidového systému ale bez samostatného ovládacího panelu. Ovládání je realizované pomocí standardních ovládacích prvků instalovaných na motocyklech s tlumiči se systémem ESA. Zákazník výměnou získá tlumiče, které mají neporovnatelně lepší funkčnost ale se stejným ovládáním jako původní tlumiče. Nové tlumiče jsou navíc plně servisovatelné - s prakticky neomezenou životností a jsou od počátku navržené pro adventure cestování.

Nabídka zahrnuje dvacet různých výrobků - v závislosti na konkrétním motocyklu a jeho sériovém osazení (jiná verze nahrazuje sériově montované tlumiče WP, jiná Showa..) a volbě zákazníka, jestli chce systém nejen elektricky ovládaným předpětím tlumiče nebo také s rozšířeným nastavením přímo na těle tlumiče (rychlé a pomalé komprese). Nabídka tedy zahrnuje všechny modely GS a GSA s ESA od 2007-2012 (resp. 2013 v případě Adventure verze).

Ovládání předpětí tlačítkem ESA na domečku levého heftu nabízí standardní konfigurace kombinací pro jízdu solo, solo se zavazadly, jezdec+spolujezdec a zavazadla, lehčí terén a náračný terén.
Nastavení tlumení má standardní tři varianty: SPORT, NORMAL a COMFORT. V případě módů ENDURO jsou k dispozici tři varianty útlumu: HARD, NORMAL a SOFT.

Nastavení vlastních tlumičů je ovšem jiné - konfigurace podle Touratechu a tak, aby opravdu odpovídaly tomu, jak lidé v reálu jezdí - např. nastavení pro dva lidi se zavazadly opravdu odpovídá tomu, co veze dvojice na dovolenou na řadu týdnů apod. Všechny konfigurace jsou navržené pro plnou funkčnost "při vybalení z krabice" - nic není potřeba ladit a nastavovat. Elektrická instalace je také snadná, protože se vše připojí na stávající sériové konektory původních ESA tlumičů a motocykl si "myslí" že na motocyklu jsou původní tlumiče ale ve skutečnosti je podvozek vybavený podstatně lepšími tlumiči s optimalizovanou charakteristikou pro dynamickou jízdu. Například předpětí pružiny je téměř ve dvojnásobném rozsahu oproti sériovým tlumičům obou OEM dodavatelů, což umožňuje lépe konfigurovat nastavení rezervy pro ježdění v terénu nebo kompenzovat vliv i velmi těžkého nákladu zavazadel pro adventure cestování apod.

Konstrukce tlumičů je od počátku navržená pro použití na cestovních endurech v "reálném světě" - nejde tedy o upravené tlumiče navržené na silniční použití apod. Píst průměru 46mm, nerezové rozpěrky ložiska, zatěsnění s využitím gufera s teflonovým těsněním a nízkým třením, pístnice průměru 16mm z chrom-molybdenové oceli, pružiny s drátem velkého průměru navinuté speciálně na velká endura - a v neposlední řadě - plně rozebiratelná a servisovatelná konstrukce.

Tlumiče je možné kupovat samostatně pro přední a zadní kolo nebo jako sadu. Všechny verze sady zahrnují přední tlumiče s elektrickým nastavením předpětí a zadní tlumiče ve verzi EXPEDITION obsahuje tlumič s externí nádobkou na olej s oddělovacím pístkem, samostatně nastavitelné komprese LS/HS  a uvnitř těla tlumiče je hydraulický systém PDS zabraňující tvrdému dorazu při extrémním nárazu. Všechny tlumiče jsou vybavené elektronickým řídícím modulem, který je napojený na standardní ovládací prvky OEM BMW systému ESA. Motocykl si tak "myslí" že ovládá tlumiče ESA, ve skutečnosti ale ovládá tlumiče novější generace.


V nabídce najdete tlumiče rozdělené nejen podle modelových roků GS a GSA ale také podle typu původních tlumičů (WP a SHOWA).

Tlumiče řady PLUG&TRAVEL najdete v e-shopu na tomto odkazu (další kombinace a modely budou přidávány postupně):
http://shop.touratech.cz/dopl/tlumi/plug-travel-esa.html?dir=desc&order=news_from_date








Žádné komentáře: